0 993 visningar

3 svar

Linköping, Mjölby, Boxholm?

Mimmi, Mjölby

28 aug 2010 kl. 20:39

Imorgon ska jag ut! Heeela dagen! Den ömme fadern får ta hand om barnen medan jag knökar och bökar och röjer och plöjer. Och MASSOR av svamp ska jag hitta! Men hur ser det ut i skogarna härikring? Har sotvaxingarna kommit? Fårticka, KJ, taggsvamp, trumpeter?

0

Peter, Linköping

29 aug 2010 kl. 12:50

Några sotvaxingar har jag inte sett. Fårticka och trumpeter hittar jag nu. KJ har nog haft sin tid.

Det verkar som om rimskivlingen frodas just nu.

0

Mimmi, Mjölby

29 aug 2010 kl. 19:34

Jag fick några härliga timmar i skogen och hittade en hel del kantareller och rödgula trumpeter. Mycket kremlor såg jag, och kanske rimskivling också, men de är jag så osäker på så det törs jag inte svära på. Annars var det inte så mycket mer. Ingen sotvaxing, fårticka, taggsvamp, svart trumpet… :-(  Och bara en KJ. Jo, och så en del trattisar.

0

Birgitta D

30 aug 2010 kl. 01:18

Sotvaxing hittade jag i Tranås i vec kan, små exemplar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone