Eftersom jag har bild med så sätter jag in receptet här på forumet, tror inte bild funkar under recept.
Till frityrsmeten hade jag:
2 dl mjöl
1 dl vatten
1 dl öl
1 msk bakpulver
1 krm salt
1 msk socker
Alldeles underbart gott som snacks.
Har de senaste veckorna hittat och plockat mycket till min stora glädje! Jag tycker den är jättegod att steka, för den blir så frasig efter ett tag! Har i år provat att torka, men har inte testat att tillaga än. Förstår inte varför en så lättigenkännelig svamp får bli stående i ljungbacken?
...och med det menar jag att jag så sällan hittar den, och då ALLTID bara en och en. Det blir ju så töntigt lite då, att jag alltid måste blanda den med annat vid tillagningen. Var ska jag egentligen leta efter den för att finna en försvarlig mängd?
jag har med fördel friterat blomkålsvamp
har försökt med andra arter men det har gått illa - frityrsmeten får bli stuvning i såna lägen - smakat bra har det gjort i alla fall
jag trodde det var blomkålsvampens konsistens som gjorde den möjlig att fritera men tydligen funkar det med andra arter oxå då
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.