0 240 visningar

4 svar

röksvamp??

Maria

31 aug 2010 kl. 20:36

Hej!
Hittade dessa bollarna under en buske. Är det röksvamp? Är de oätliga eftersom de är grönbruna? Vad är gelet? Är gelen ett tecken på att den är gammal?

0

stinksvamp

Tony S

31 aug 2010 kl. 20:40

Det är stinksvampens s.k. häxägg. Inget att äta, även om en del äter den vita mittendelen av okänd anledning.

0

stinksvamp

Maria

31 aug 2010 kl. 20:56

den vita i mitten stekte jag just, den var nötig i smaken men inget som jag gillar, för mycket att göra för det lilla man kan äta

0

stinksvamp

Gula

31 aug 2010 kl. 21:34

Du visste inte vad det var? Och du åt det?? Det låter inte så klokt gjort… :-((

0

stinksvamp

Maria

15 sep 2010 kl. 12:03

Jag stekte ju det efter att jag tagit reda på vad det var naturligtvis, lite får man väl tänka!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone