0 400 visningar

20 svar

Svampguiden

Lena M

30 aug 2006 kl. 09:11

Hur hjälps vi åt att bevar detta trevliga forum. Kom med förslag !
Betala en slant för att ladda ner svampbilder ? ( såsom det var tidigare ) Eller vad ???

0

Nina A

30 aug 2006 kl. 09:17

mer annonsörer :) tycker jag
varför inte kolla om odal, och lite olika sportbutiker vill göra reklam här?det torde finnas marknad för försäljning och reklam för friluftskläder.eller varför inte adlibris?(de kan ju göra reklam för svamp/naturlitteratur)(sett liknande reklam på ett kattforum där de gjorde reklam för katt och hundböcker)

är personligen lite emot att betala pengar, men kan gott klicka på lite ads för att hjälpa till :)

0

Affe

30 aug 2006 kl. 09:36

Kanske skulle det fungera med någon form av abbonnemang?
Exempelvis: Du betalar en viss summa och för dom pengarna får du lägga upp bilder. Prenumerationen varar i ett år och för att kunna lägga in dina bilder så får du ETT lösenord som används varje gång du skall lägga upp bilder.

0

Lena M

30 aug 2006 kl. 09:49

Affe, den tanken var jag också inne på.

0

Christian Nilson

30 aug 2006 kl. 11:57

En sak som vore intressant vore att få in annonser från Uppköpare- det finns ju tydligen gott om uppköpare från italiens om bla köper upp KarlJohan- vore dessutom intressant med en länk i svampguiden till uppköpare när man hittat för mycket…

0

Lena M

30 aug 2006 kl. 18:01

Trots det stora antalet besökare, ( imorse 1029 och nu på kvällen 467 ) så verkar det glest med förslag hur detta forum skall bevaras / drivas, ekonomiskt.
Jag röstar för Affes förslag, enär vi inte får några. dessutom är det ett BRA förslag.
SÄg något som är gratis idag, förutom att vistas i naturen !
KOM IGEN !

0

Tanja V

30 aug 2006 kl. 18:09

Ja, jag håller med Lena M och Affe - någon form av prenumeration eller medlemsskap eller vad man vill kalla det!

0

Affe

30 aug 2006 kl. 19:08

Det behöver inte bli så förbannat dyrt, däremot finns ju risk att dom som bara kommer in och frågar om någon enstaka svamp drar sig tillbaks. Dom är troligen inte intresserade utav att betala en årsavgift för att lägga upp 4 bilder… Typ…
Kanske kan finnas någon variant?

0

Fia A

30 aug 2006 kl. 19:34

Enligt en artikel i UNT i förra veckan har svampguiden 1000 unika besökare om dagen. Om hälften av “dagsbesökarna” (= en liten bråkdel av månadsbesökarna) är villiga att betala 100 kronor för nån typ av stödabonnemang skulle detta inbringa 100 trevliga laxfiskar åt sajtens eldsjäl att förvalta efter egen förmåga. Kanske kan vara något?

0

Fia A

30 aug 2006 kl. 19:35

Efter en lång dag på jobbet hängde inte hjärnan med där riktigt, 50 000 blir det naturligtvis…

0

Irene A

30 aug 2006 kl. 20:07

Micke har ju själv gett ett bra förslag på hur man kan stödja sajten, nämligen genom att köpa hans CD med svampbilder - för närvarande slutsåld, men när den nya kommer, har jag tänkt beställa den.

0

Affe

30 aug 2006 kl. 21:59

Den skall LÄTT köpas, bara han säger till när den kommer.

0

Bo Reyer

30 aug 2006 kl. 22:28

Jag föreslår att alla som använder sig av detta fantastiska forum sätter in 100 kr. på kontot varje år. Om detta låter för mycket kan man ju nöja sig med 99:-

0

Affe

30 aug 2006 kl. 22:55

Hade varit helt ok för min del.
Risken med det är bara att det finns något “snålhue” som tycker att den inte skall vara med och betala….
Tror nog att någon form av “registrering” är bland dom bättre alternativen.

0

Michael Krikorev

30 aug 2006 kl. 23:59

Hej!
Tack för alla synpunkter, nu har jag fått mer kött på benen och mer att fundera kring. Jag vill behålla SvampGuiden som en gratistjänst, men kan tänka mig att öppna för någon typ av medlemsskap i framtiden, vi får se vad det blir.

Jag hör självklart av mig när nästa version av SvampGuiden på CD blir klar.

God natt!

0

Annika, Morgongåva

31 aug 2006 kl. 07:59

Jag älskar denna sajt, betalar GÄRNA 100:- per år frivilligt för att kunna gå in här och ha kul! Var hittar jag kontonumret??
Om sen några åker “snålskjuts” så kan man väl stå ut med det ett tag. Blir det för många kanske ändring behövs.

0

Olivia

31 aug 2006 kl. 08:40

Jag vill också gärna vara med! Har precis upptäckt Forum och nu håller jag på att beta av alla frågor och svar! Vad roligt det är att få svar på sina frågor och framförallt att visa sina foton!

0

Lena M

31 aug 2006 kl. 09:33

Nu börjar det att hända saker !
Och så klart vill jag köpa Micahels CD när den kommer ut igen !
Likaså kan jag tänka mig ett medlemskap , för en liten summa per år.
Utan alla experter på svamp skulle inte detta forum fungera och jag tänker på
Irena A, Klas J, Tony.S, Joachim K,
Franco M, Hans v E. Och många flera som också är kunniga. Tack till dem för hjälpen vi får vid artbestämmning !

0

Svante

31 aug 2006 kl. 09:56

Får man fråga ungefär hur mycket pengar som måste dras in per år? Det har ju betydelse för vilken lösning man skall prova.

0

Kjell

31 aug 2006 kl. 16:15

Borde man inte kontakta kommuner/Landsting och Naturvårdsverket om ekonomiska bidrag…Att ha ett forum som detta vet de kanske inte om, att det finns.!!!!!?????

0

Birgitta D

1 sep 2006 kl. 12:47

Det kanske var bra för Guiden att Expressen knyckte en bild (äver om de inte frågade först) Källan var ju abgiven och många kanske fick upp ögon då. Jag kan också bidra med medlemskap eller något. Köpte CD´n förra året.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone