Jag hittade en svamp i vår gräsmatta som påminner en hel del om ung giftchampinjon. Det enda som får mig att misstänka att det inte är det, är att den helt saknar den gula färgen som blir vid beskäring. Köttet är mer rödaktigt inuti. Den luktar inget nämnvärt. Är det någon som har nån idé om vad det kan vara för svamp?
Jag tycker definitivt den ser ut som en rodnande flugsvamp. Jämför här http://svampguiden.com/art/visa/Amanita_rubescens
Tack för era svar!
Ja, det låter ju troligt att det skulle kunna vara en sådan. Min hund fick i sig en ytte pytte liten bit av den för ett tag sen, men han påvisade inga symptom på att han skulle ha blivit förgiftad. Nu plockar jag dock upp alla som jag hittar i vår gräsmatta och slänger.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.