0 538 visningar

9 svar

Datahjälp jag kan inte längre lägga in bilder på guiden!

Elisabeth Jansson

6 sep 2010 kl. 15:59

Hej!
Nu är det helt kört för mig att kunna lägga in bilder på guiden.
Jag förminskar dem och gör som jag alltid har gjort.
Får till svar att webbsidan inte kan visas och att det finns kontakt inga nätanslutningsproblem.
Sedan när jag ber om hjälp så får jag reda på att något som heter FTP (passiv) står det Anslutning till ftp microsoft upprättades.
Jag har haft en datakunnig person hemma i helgen som sa att det inte hade med mitt virusprogram att göra.
Vad är felet?
Har nog testat 10 gånger den senaste veckan men inte att det fungerar.

0

Stefan hbg

6 sep 2010 kl. 16:24

Gå in i kontrollpanelen och klicka på Internetalternativ och vidare på avavancerat. Du får fram en lista på olika inställningar du kan bocka för. Prova med att avmarkera rutan FTP-passiv. Har med kompabiliteten för din brandvägg att göra. Glöm inte att återställa om det inte fick någon effekt. Tippar på att din brandvägg är inst. med för hög säkerhet.

0

Lena M

6 sep 2010 kl. 17:45

Tyvärr kan jag inte vara dig behjälplig men det finns ju många dataproffs på  forumet tror jag , hoppas att Stefans förslag löser problemet !

Kanske han eller någon kan säga varför jag inte kommer ut på internett på de stationära, bara e- posten.
På den bärbara fungerar det, den är kopplad med en router , en på övervåningen och en nere för att spara på stegen, de måste jag ha kvar till skogen :))

Är det virus eller, jag verkar arbeta offline på den stationära och alla mina försöka att komma in är online har inte lyckats ????? VAD GÖRA

0

Tack snälla Stefan hbg

Elisabeth Jansson

6 sep 2010 kl. 21:56

Hej!
Jag gjorde som du sa och vips
SÅ FUNGERADE DET oj vad glad jag blev!
Nu ska jag bombardera guiden med bilder!!!!!!!!!!!!

0

Tack snälla Stefan hbg

Kapten Hammock

10 aug 2011 kl. 18:42

Testar om det funkar för mig också.

Kantarell

0

Tack snälla Stefan hbg

Kapten Hammock

10 aug 2011 kl. 18:50

Äntligen!!!
Tack för hjälpen!
Som jag jag har funderat. Och varför var jag så korkad att jag inte BÖRJADE med att leta efter lösningen i gamla trådar?

0

Tack snälla Stefan hbg

Kapten Hammock

10 aug 2011 kl. 19:03

Bannat! Det funkade en gång, men inte mer. Synnerligen frustrerande…

0

Tack snälla Stefan hbg

Totte Gbg

10 aug 2011 kl. 23:01

Efter att jag installerade IE9 (Internet Explorer 9) hade jag problem med att ladda upp foton på olika forum.
Då installerade jag google chrome så har det fungerat bra för mig.
Var nåt med nåt javascrip….
Kan det vara något sådant som det handlar om kanske?

0

Tack snälla Stefan hbg

Kapten Hammock

11 aug 2011 kl. 07:22

Test med Google chrome.

Röksvamp

0

Tack snälla Stefan hbg

Kapten Hammock

11 aug 2011 kl. 07:25

Så där ja. Nu funkar det igen. Återstår att se om det håller i sig. Tack för tipset.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone