Min älskade svampkorg börjar falla i bitar…. Har några andra att ta till i nödfall, men vet att det är just en spånkorg i denna modellen och storleken jag vill ha. Har sökt med ljus och lykta, loppisar, marknader, och internet. Vet någon var man kan hitta en sån här?
http://www.korgboet.se/?app=2&category=spnkorg-svampkorg-brdfat-3426&page=2
Här en sida med massor av olika korgar!!
Hej!
Den korgen som du har är min favorit också.
Hittade en på loppis för ett tag sedan.
Sedan var det en kvinna som flätade korgar med spån från Nusnäs jag fick den korgen målad av en kompis,men den tycker jag är för fin att ha i skogen.
Kvinnan gör inga korgar längre!
Kolla om något studieförbund känner någon som flätar korgar i spån!
Här kommer en länk om inte annat
http://www.slojdriket.com/althini/althini.html
Kollade du min länk om de som tillverkade korgar av nusnäs spån den blir kanske lite tyngre än det du haft,men absolut hållbarare.
Kvinnan som gjorde korgarna hade haft utställning på kulturen i Lund på korgar och du kan måttbeställa korg.Deras dotter har ju gård vid Blekingegränsen,det går nog att ordna bra leverans!
Lycka till!
Hej!
Här får du ett tips till om din korg som du letar efter kopierade det från en annan tråd på forumet!
Papperspåse/Svampkorg? SVARA
“Riktig” svampkorg, av spån, helst handkluvet, köper man lämpligen på torget i Helsingfors. Där finns rejäla saker.
/Anders K
Hoppas du hittar en korg!
Helena,
Jag har hittat en nästan likadan korg som du ska få av mig. Men jag skulle behöva din adress? (jag har en annan korg så jag behöver inte den, dessutom har jag fått den gratis.) De har flera såna korgar i min ica affär så när jag såg dem idag kom jag ihåg att du ville ha en sån. Jag fick den eftersom de slänger dem efter ett tag. (Det var en dekoration i grönsaksavdelningen)
Ska i och för sig till malmö första helgen i oktober, skulle också kunna lämna den till dig då kanske? Du kanske kan ringa till mig eller nåt? Om du fortfarande vill ha den altså, annars slänger jag den nog… tel 0737721049
/Minai
Jag tror det är samma typ av korg som jag och Sandra sett. Finns på Ica maxi. Den är av, vad ska man säga, tunna tunna träspån likson. Kanske 10 cm breda. Handtaget kort, 8som på din bild Helena) Korgen i sig väger i princip inte nått… Det som jag är orolig över är om den egentligen är tillräckligt stadig och om den “pallar trycket”. Det finns minst 3 till på ica, som jag sett. De ska ju slänga dem och jag kan ju fråga nästa gång jag åker dit om jag kan få dem. (Om de ser snälla ut och inte är för stressade)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.