Då bär det snart av till de djupa skogarna på gränsen mellan Närke och Västmanland! Vill ju så gärna fylla korgar med sotvaxing, OCH rödgul trumpet, (förutom det gamla vanliga alltså... ;)) Vad tror ni som lever i den delen av landet? Blir min önskan uppfylld? Förra året åkte vi flera veckor senare, och det blev en trattskörd utan dess like, men i år vill vi ha flera sorter med hem! Åh vad jag längtar….. :D
Blir onekligen lite avundsjuk på “de djupa skogarna”.
Måste hålla tillgodo med Västergötland.. och skulle jag hamna i en djupare skog än normalt, går jag antagligen vilse.
(Detta trots kompass, friluftskartor på GPS, 2 mobiltelefoner och ett ivrigt spanande på var solen befinner sig).
Hittade en gång fem (5) st Sotvaxing och den hösten var räddad. -:).
Lycka till!
Håller ju vanligtvis till i tätt trafikerade “småskogar” i Lundatrakten, och är väl ganska nöjd med det! Skogarna i Bergslagen är av en helt annan dignitet, här snackar vi SKOG!!! Har också, så sent som i söndags, plockat mina första 5 sotvaxingar, och vill bara ha mer! Är också en vilsegångare, men har nån funktion på mobilen så att jag kan skicka min position till nån annan… OM jag nu skulle tappa bort mej igen! ;)
Bild på 4 av de 5…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.