0 7197 visningar

17 svar

Pris fö gula kantareller

"Tantarellen"

14 sep 2010 kl. 17:46

Vilket pris kan man ta ut för gula kantareller som är rensade och förvällda och frusna i portionspåsar á 150-200 gr? Kilopriset, räknar man då den djupfrysna vikten eller är det vikten innan förvällningen. Lättast att bara väga den frusna påsen.

Tacksam för svar

0

cobra

14 sep 2010 kl. 17:49

“gul kantarell” säljs torkad på ICA och det är gulröd trumpetsvamp som avses.

Inga fel på den men “gul kantarell” är inget korrekt namn på någon svamp.
Däremot går det utmärkt att frysa förvällda kantareller samt torka trattkantareller och trumpetsvamp för avsalu

0

Grethe F

14 sep 2010 kl. 17:53

Hur gör man med “orange kantarell” ska man säga kantarell om den också eller den bleka?????????????

0

Hans v E

14 sep 2010 kl. 17:58

Nej dom heter så, men “vanlig” kantarell heter kantarell. Punkt, slut.

0

Jonnie

14 sep 2010 kl. 18:41

40-50 spänn påsen kanske, med hänsyn till att du “jobbat” lite med svampen,, får väl passa på att be om ursäkt för att de som tidigare försökt svara kom lite från ämnet,, du förstår, här får man se upp hur man benmämner kantareller,, skriver du gula kantareller kryper allsköns gagghökar fram o träter… hehe..

0

klas jaederfeldt

14 sep 2010 kl. 23:38

så e de på gång igen

0

Geraldine, Vällingby

14 sep 2010 kl. 23:55

He he

0

Peter, Linköping

15 sep 2010 kl. 09:21

Vore det inte trist om artnamnet ändrades officiellt till “gul kantarell”? En stor del av dynamiken på Svampguidens forum skulle försvinna. Vad skulle man träta om då? :)

0

Kerstin, Lindome

15 sep 2010 kl. 10:28

Två Kantareller
-:)

0

Kerstin, Lindome

15 sep 2010 kl. 10:30

OK,ok…..
Ber om ursäkt för att jag hetsar upp debatten, men kunde inte hålla fingrarna i styr.

0

Hans v E

15 sep 2010 kl. 12:56

Jag tycker inte Du hetsar upp debatten, Du verkar ha en kantarell och en orange kantarell där.

0

Kerstin, Lindome

15 sep 2010 kl. 13:12

Gris-rosa…dokumenterat gris-rosa.

Men jag är absolut för att saker skall kallas vid sina rätta namn.
Själv vill jag heta Kerstin och inte svamp-Kerstin som vissa har tagit sig friheten att kalla mig.
Så..en Kantarell är en Kantarell.

0

Ulla Persson, Skåne

15 sep 2010 kl. 20:24

Vi tar 175kr/kg och då är de rensade också.De är alltså inte förvällda utan färska och nyplockade. Det är strykande åtgång.

0

En svartvit skata...

Bengt Sandh

15 sep 2010 kl. 21:01

...såg jag i dag. I zooaffären har dom en gul kanariefågel.

0

En svartvit skata...

Leffe

30 aug 2012 kl. 13:37

Men originalfärgen på kanariefågel i vilt tillstånd är grå/grön

0

Angela P

5 sep 2012 kl. 09:48

Fel pris dom kosta ca:300:- kg

0

Birgitta D

5 sep 2012 kl. 09:52

På torget i Tranås såldes det blek kantarell första klass, förra fredagen för en rårgad liter. Helt klart prisvärt.

0

Pochahontas

5 sep 2012 kl. 09:57

Birgitta D: Vad kostade de då?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone