har hittat så mycket och torkat allt nu är min fråga hela lägenheten luktar trumpetsvamp på allt de luktar ju inte så gott ha tvättat allt men de luktar ännu och all svamp den ligger i glasburkar och dom är täta tror mina möbler ha dragit lukt med stämmer de snälla vad kan man göra ???
Nog kan väl torkning av svamp ge upphov till lukt utan att den har ruttnat?
Min erfarenhet är i alla fall att det luktar ganska mycket svamp (oavsett skick och sort), särskilt när torkningen sker i snabba och effektiva torkar, och det är säkert jobbigt för en känslig näsa.
Men jag skulle vädra och ta det lugnt. Det går över.
Det var just det jag skrev, att efter torkning luktar det inte, hos mig i alla fall. Under tiden känner man svamplukt, så klart. Men inget som man inte kan stå ut med. Och inte illa. Det är ett tecken på att något gått fel.
Det är så fuktigt nu så utan värmekälla, fläkt eller svamptork blir det dålig lukt och dålig svamp.
Har du fortfarande besvär av dålig lukt så testa “luktslukare” som finns tex i marinbutiker.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.