Jaha, nu drar det sannerligen ihop sej till höstens stora händelse! I morgon drar jag mot de djupa skogarna mellan Nora och Lindesberg, och har såna fjärilar i magen… Ni som bor i trakterna, finns det chans att hitta sotvaxing nu? Hörde att det varit en liten frostknäpp, men den kanske inte nådde ner i mossan i granskogen… Visst? ;)
Sen ska jag förhoppningsvis plocka mina första rödgula trumpeter, fast jag hittade faktiskt EN förra hösten, och streckmusseroner, och en sjuh###tes massa trattkantareller! Tjoho!! Nåt jag glömt?? (Förlåt om jag tjatar, men detta är STORT!!)
Hej! Jag kom just hem från några dagars svampjakt i Värmland, inte lika bra som i fjol men jag är ändå nöjd med utflykten. Sotvaxingar i mängder och alla totalt värdelösa små som stora fulla av larver hoppas att du har bättre tur med dem och jag önskar dig en lyckad tur:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.