0 277 visningar

10 svar

Undrar inte VAR, bara vad!

Helena i Lund

15 sep 2010 kl. 17:52

Jaha, nu drar det sannerligen ihop sej till höstens stora händelse! I morgon drar jag mot de djupa skogarna mellan Nora och Lindesberg, och har såna fjärilar i magen… Ni som bor i trakterna, finns det chans att hitta sotvaxing nu? Hörde att det varit en liten frostknäpp, men den kanske inte nådde ner i mossan i granskogen… Visst? ;)
Sen ska jag förhoppningsvis plocka mina första rödgula trumpeter, fast jag hittade faktiskt EN förra hösten, och streckmusseroner, och en sjuh###tes massa trattkantareller! Tjoho!! Nåt jag glömt?? (Förlåt om jag tjatar, men detta är STORT!!)

0

Boman

15 sep 2010 kl. 20:30

Lycka till med jakten!

0

anithau

15 sep 2010 kl. 20:37

hej Helena!
Jag förstår din förväntan och håller tummarna för dig att du får bära hem svamp så att du knökar.

Sotvaxingen brukar gilla kyla.

Lycka till.

0

Helena i Lund

15 sep 2010 kl. 21:34

Tack för pepp och hållna tummar! :D

0

birgitta i a-bo

15 sep 2010 kl. 21:39

Har plockat både sotvaxing och rödgul trumpetsvamp norr om Lindesberg ,i höjd med Fornaboda travbana.

0

sutallimar

15 sep 2010 kl. 21:40

God jaktlycka!

0

Gina

15 sep 2010 kl. 21:56

Jag förstår dig så väl och önskar dig god lycka. Känner dessvärre inte till området men du kommer nog att hitta en massa svamp vart du än går. //Gina

0

"JAS" Helsingborg

15 sep 2010 kl. 23:23

Hej! Jag kom just hem från några dagars svampjakt i Värmland, inte lika bra som i fjol men jag är ändå nöjd med utflykten. Sotvaxingar i mängder och alla totalt värdelösa små som stora fulla av larver hoppas att du har bättre tur med dem och jag önskar dig en lyckad tur:)

0

Helena i Lund

16 sep 2010 kl. 13:47

Tackar alla en gång till för tips och tur! Bara timmar till avfärd…. :D

0

Tina Nordberg

16 sep 2010 kl. 15:41

Då är du inte långt från mina 36 km öster om Lindesberg mot Kolsva. Kom in på kaffe.

0

Lilla My

17 sep 2010 kl. 11:12

Jag fann Sotvaxing igår i norra Ö-Götland, tre små exemplar visserligen, men ingen mask alls :) Lycka till!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone