svårt att se men jag gissar på någon riska - ifall den har skarp vit saft när du bryter i den så är det en sådan.
Ingen matsvamp för nybörjare, men i vissa länder kokar man av även skarpa riskor och använder dem i sallader mm.
Personligen äter jag bara blodriska och när m,an har turen att hitta mandelriska.
Jag tycker mig se att din (om det är en riska?) drar åt det grålila hållet och där finns mig veterligen inga ätliga arter(?)
Bilden påminner om bilder på buktriska jag nyss kokat på, på nätet.Den är torr, fast det är en riska. Räknas till insaltningssvmparna österut. Det finns godare svampar.
Och för övrigt, ät inget som inte är helt säkert identifierat, helst personligen, av någon som verkligen kan svamp.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.