Tänkte jag måste få slå ytterligare ett slag för Örsoppen som jag snöat in på.
Var ute i dag någon timme och hittade mängder tillsammans med lite sandsopp och rimskivling. Nu när KarlJohan-svamparna börjar ta slut, vi har plockat 45 kg i år, så måste man ju ta vara på lite annat också. Det finns fortfarande en liten, liten möjlighet att trycka in lite torkad svamp i skafferiet.
Jag tar bara vara på små och fina Örsoppar och torkar dem. Tycker de smakar fantastiskt i stuvning eller pastasås.
Skickar även en bild på en stor KarlJohan som jag hittade för en vecka sedan. Trots storleken gick det mesta att använda - inte en mask
Jag har en elfaback med 4 korgar med en kupévärmare under, blev helt tort på ca 1.5 dygn då vi körde värmaren ett par ggr under den tiden.
några bra tips för att plocka hem sopparna på lättast sätt (och få minimalt med skräp). Det är ju ett elände bokstavligt talat med de klibbiga tingestarna :)
Jovisst är det ena kläggiga rackare.
Jag vet inget bättre än att avstå från de stora och bara ta små och fina. Det finns ju gott om dem, så man kan vraka lite
Har även provat att hantera dem på vanligt sätt och jag tycker de blir - sådär. Det som är så häftigt är att de blir så bra när de torkats.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.