Tusan, har bara haft enstaka tidigare denna höst, men nu var det massor. De kryper runt i korgen, de är i mitt hår, i kläderna.. Hade keps men tofsen var framme, tyvärr. Tvi! Har avlivat ett antal redan och hårbotten kliar fortfarande som att någon är kvar.
Neeejjj!!!! Har de äcklen dykt upp nu?! Här har jag inte sett några än, men då kommer de väl närsomhelst. Fy tusan vilken plåga de är!! Och här i trakterna har de inte funnits förut,började dyka upp för kanske 7-8 år sedan, ska tydligen bero på klimatförändringens varmare höstar. Oavsett varför så är de hemska.
Usch vilken fasa! Själv kom jag undan med enbart 2 idag, en på jackan och nu ikväll plockade jag bort en ur håbotten. Brukar annars vara stora mängder i skogarna här hemma men sista veckan har varit ovanligt kall. Har läst att krypen är mindre aktiva när temperaturen är under 10grader och idag har det legat mellan 10-12 grader.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.