Om man är uppmärksam och det skall man ju vara när det handlar om svamp, så upptäcker man att det finns en “menyrad”/sponsorrad ute till vänster, en bit ner finns det en liten logga som heter “Ett klick för skogen” och -klicka här- Gör det så får du en aha upplevelse. Klicka borde alla göra.
Klick:)
I vänsterspalten, längst ned, finns en grön oval. Där står det Ett Klick för skogen. Klicka där så kommer du till sidan där du kan utföra själva klicket. Och läsa på om projektet med att rädda de svenska gammelskogarna.
Tips: Har du en blogg så lägg knappen där, det han jag gjort!
Och man kan klicka flera gånger varje dag, så snart man startat om eller använder en annan dator.
Klick!
Nej inte tar det slut nu, det är nu som allt tar sin början. Sporerna har spridits för vinden och bara väntar på att få gro och bilda nya mycel som vi får njuta av, frön och knoppar sväller och väntar, allt skall bara vila lite för att sedan spricka ut i en ny bedårande årstid:)
klicket har väl inget med vare sig trattkantareller eller styvskinn att göra - bevara gammelskog vill vi väl även om svamparna gått under jorden - de kommer ju opp nästa år o då är det väl bra om skogen står kvar o inte ser ut som ett slagfält genomkorsat av leriga maskinspår…
så klicka på året runt!
Tja, visst finns det. Om du inte menar att du bara skriver klick här på forumet så klart. Det hjälper föga.
Tips till de aktiva med blogg/facebook och andra sociala medier; lägg upp en knapp på din sida som alla besökare kan klicka på varje dag.
Så har jag på min blogg och det ger klick. Dessutom kan man passa på att ge bort hela träd, istället för fåniga klappar som blir liggande i skåp och lådor, nu i juletider, det ger också pengar till skogsfonden.
Klicka vid varje omstart av datorn går också bra, för oss som inte har den på hela dygnet.
Är man en allvarligt menad klickare så läser man väl vad som står på “Ett klick för skogens hemsida” Där får man svar och där kan man ställa frågor och där står det mesta och där kan man köpa träd och julgranar. Jag har köpt ett tiotal träd och idag 2 st. julgranar. Så klicka på och stöd även de andra projekten som är kopplade till “ett klick”.
KLICK!!!:)
ok, jag klickade och hamnade hos en sponsor sida som jag inte gillade!! De förespråkade att kyckling är klimatsmart. må så vara men jag gillar inte att det i sverige endast finns framavlade raser med spännande namn som ross eller cobb… det är raser som inte är etiskt försvarbara enligt min mening! De växer från kläckning till slakt på ca 30 dagar. De skulle inte ens kunna bli vuxna pga att de skulle dö av sin egen tygnd! vilket även händer bland kycklingarna innan slakt… Alla som någon gång hållt höns vet att normala kycklingar omöjligt kan växa så snabbt
länken är från 2008 men är lika aktuell idag..
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kyckling-racet_2042437.svd
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.