Nog hade jag väl tänkt mig att hitta en Goliatmusseron någon gång i livet, men i så fall i Norrland, knappast på Kynnefjäll i Bohuslän. Tyvärr hann jag inte ta någon bild i dagsljus, utan det fick bli en med blixt.
Är Kynnefjäll en känd lokal för Goliat?
Några tips på hur man skall tillaga den?
Goliat
För att besvara min egen fråga, så hittade jag fyndrapporter från Munkedalstrakten här på Svampguiden. Tydligen hade det varit artikel om det i Bohuslänningen också. Attans, jag som hade tänkt sätta en ny prick på Goliatkartan. :)
Nåja, kul att ha hittat den - nu skall jag pröva på att tillaga den.
Hehe Jon ! Kul att du hittade den på kynnefjäll , det värsta i kråksången var att GT publicerade mig och Bert Karlsson på samma uppslag =) . Det finns 2 svampgalningar i Bohuslän Bert och jag . Jag har iaf förstånd att plocka dyrgriparna lol
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1673475/birgittas-svampfynd-vart-15000-kr-per-kilo
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.