0 511 visningar

12 svar

Frostvaxing ? Hjälp

I-Lill Obbola

21 sep 2010 kl. 09:49

Äntligen fixat bilden. Tror jag.
Är detta frostvaxskivling?

0

Boman

21 sep 2010 kl. 10:14

Ja

0

I-Lill Obbola

21 sep 2010 kl. 10:20

Tack så mycket, vad glad jag bli. Ska den torkas el är det bara att steka den ? Förresten är den god?

0

Peter, Linköping

21 sep 2010 kl. 10:39

Den är god, men inte mer än så. Jag skulle steka den, men å andra sidan är jag inte så van vid att torka vaxingar. De kanske vinner enormt på det. Testa.

0

Eva K (vbtn)

21 sep 2010 kl. 12:10

Solklart! Smaklig spis!

(jag ääälskar den mer än kantareller)

0

Eva igen

21 sep 2010 kl. 12:12

Testa att nästan knapersteka den, lite salt, låt svalna på papper och ät som chips.. (jag hade den som strössel på vaniljglass en gång, det var otroligt gott men då hade jag massor att ta av)

0

Elisabeth B

21 sep 2010 kl. 13:34

Hur är det att torka den, har själv ej provat!

0

Tack

I-Lill Obbola

21 sep 2010 kl. 16:04

Tack så hemskt mycket alla som svarat.
Jag ska prova knaper-steka den som Eva.
Och jag ska helt klart åka å hämta resten, det finns massor av den där jag var.

Mvh Inga-lill

0

Torka

Helena i Lund

21 sep 2010 kl. 17:04

Förra hösten plockade jag stora mängder frostisar, och torkade det mesta med mycket gott resultat! Kluvna på längden som trattar går det snabbt.Den mister det mesta av sin slirighet, och går snabbare att knapersteka till, som Eva redan sagt, chips! Men att strö den på glass vete tusan… brrrr! ;)

0

Tack..Och Tack Gunhild

I-Lill Obbola

21 sep 2010 kl. 21:02

Tack igen..älskar recept att prova.

Och tack Gunhild..Vi hörs o ses snart för en trevlig utflykt.

0

Tack..Och Tack Gunhild

Birgitta D

21 sep 2010 kl. 21:41

Den är ju lättare att hantera som torkad än fryst och ja det går att knapersteka den även om det i början bara ser ut som en enda stor sörja.

0

frostvaxin ? Hjälp

I-Lill Obbola

23 sep 2010 kl. 00:17

Ok. jag ska göra som ni sagt. Förmodade att d var lättare när den är torkad.
En ny fråga. Kan man använda foten också?

Tack Alla. Mvh Inga-lill

0

frostvaxin ? Hjälp

Helena i Lund

23 sep 2010 kl. 06:05

Jag har använt hela svampen, bara kluvit den på längden och slängt på tork!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone