0 484 visningar

18 svar

Vilken dag.

Ola

21 sep 2010 kl. 14:52

Jag och min kära var ute ca 5 timmar. Vilken underbar dag med sol och alla dessa underbara svampar. Vi kunde inte plocka allt utan måste tillbaka.

0

mickeleh

21 sep 2010 kl. 14:56

Hehe så ska det se ut,underbar bild måste jag säga.Grattis grattis…..ont i ryggen inatt-)

0

Ola

21 sep 2010 kl. 15:01

Ja ont i ryggen haha, detta är ju bara måndagens skörd. Det såg lika bra ut på lördagen. Hela helgen har varit räddad. RANSA!!!!!

0

Geraldine, Vällingby

21 sep 2010 kl. 15:04

Wow, jag blir stum…..och lite avis. Är det Ola i Värmland?

0

Ola

21 sep 2010 kl. 15:09

Nix Ola i Västerbotten, Nordmaling.

0

anithau

21 sep 2010 kl. 15:15

Grattis Ola!
Du har nog säkert rekordet i svampplockning när det gäller Västerbotten.

Vilka ställen du måste ha.

0

Helena

21 sep 2010 kl. 16:22

Lägg av! Åååååh vad avis man blir!!!
Måste fort ut i svampskogen!

0

Ola

21 sep 2010 kl. 18:25

anithau:

Jag vågar nog inte riktigt räkna kg denna säsong. Men en frys 300 liter är ganska full samt en förmögenhet i torkat. Bara den svarta trumpeter är nog uppe i över 100 liter och detta har vi hittat minst av, av alla sorter.

Skall anmäla mig och frun till svamp i norr till nästa säsong.

0

"JAS" Helsingborg

21 sep 2010 kl. 19:40

Inte ett dugg avis faktiskt, men det är ju en fin skörd. Men åter igen en massa skit med hem, det blir ju ett helskottas rensande när man inte plockar ordentligt och rensar i skogen. Grattis i alla fall till all svamp, jag hade aldrig orkat rensa den, nacke och armar hade sagt ifrån efter några timmar vid bordet.

0

Ola

21 sep 2010 kl. 19:45

Nä du JAS, vi plockade med andakt men viss mossa följde hem. Det var så stora mängder att vi till slut blev less och beslutade att gå hem och återkomma.

0

Nestor

21 sep 2010 kl. 19:46

hahaha grattis ola, här i Stockholm det bara regn och regn men det hindrar mig och min älskling iten att gå ut i skogen och hittade några med..inte leka många som ni men vi är nöjda endå..

0

Ola

21 sep 2010 kl. 20:02

Nestor.
Inte lika mycker att rensa men grattis.

0

Nestor

21 sep 2010 kl. 20:30

Tack Ola, det var fullt trattisar i skogen men synd att dom är så små, vet ej varför kanske dom är bara så där små..

Ha det bra…

0

I-Lill Obbola

21 sep 2010 kl. 21:00

Men GRATTIS..Avis..Å andra sidan PUUH att rensa..
Bor i Umeå..tror ja ska fara till Nordmaling..hehe

0

Ola

22 sep 2010 kl. 20:01

Rensat och klart, torkat och förvällt.

0

Olas kära

22 sep 2010 kl. 23:15

Nackdelen med att plocka så mycket är ju det att man inte hinner umgås pga rensningen….eller hur min kära??
Puss..

0

Ewa lilliesköld

22 sep 2010 kl. 23:40

Ha ha….underbar bild!! Skulle gärna rensat det där!!
:)

0

I-Lill Obbola

23 sep 2010 kl. 00:29

Det är väl ändå lite mys och rogivande att sitta o rensa.?? Man pratar o umgås ju i alla fall.. Det kommer en tid när de inte finns svamp..Eller hur..

Ta hand om varann…

0

Camilla

23 sep 2010 kl. 10:41

Ja och tänk på all god mat man kan äta tillsammans med lite tända ljus och ett glas vin till :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone