Hej
skriver en deckare för min skrivarlinje och tyckte att förgiftning med svamp vore ett bra val;) Funderar nu på vilken svamp som är allra giftigast och kan ta livet av någon snabbast. den första personen får avkok av giftsvamp i sin öl på en fest och avlider redan nästa dag… hittas död på fösmiddagen. Finns det någon så snabbverkande giftsvamp? trådskivlingar kanske?? Hoppas ni kan hjälpa mig snabbt har ett gäng att ta livet av innan deckaren är slut och har begränsad tid. Alla offer behöver inte dö lika snabbt men tipsa mig gärna om våra giftigaste svampar, symptomen de ger och hur snabbt man kunde tänkas dö.
tack Kira
Hej Gnurk
har du vaknat på fel sida?
Jag har googlat runt och kollat i mina böcker och läst på denna sida med men olika infallsvinklar och kunskap är bra när man skriver. Du behöver ju inte svara om du inte vill. Jag känner givetvis till massa giftsvampar men de flesta ger ju bara difusa symptom och tar ett par dagar innan skadan är skedd.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.