0 611 visningar

6 svar

kantareller

kgb

23 sep 2010 kl. 12:49

På vägen hem från jobbet gjorde jag en lite avstickare in i skogen bara för att kolla terrängen lite. Det slutade med att ryggsäcken jag hade med mig tömdes på sitt innehåll (det var inte mycket i den tack och lov) och fylldes med skogens guld istället. Det gick ju bara inte att lämna kvar dom i skogen, jag visste ju inte om jag skulle hitta tillbaka till samma ställe senare. Nu får jag betala för min dumhet… :-) Men så fort det är rensat ska jag ut igen, det finns mer därute (en del fick jag bara gå förbi, ryggsäcken var ju full!)

0

Stisse/Mjölby

23 sep 2010 kl. 14:08

Vilken skörd!. Grattis

0

Geraldine, Vällingby

23 sep 2010 kl. 15:25

Oj, vad roligt, här i Sthlm är de bara som knappnålar, några få är som 50-öringar.

0

Gina

23 sep 2010 kl. 15:32

Jösses! En liten “avstickare” och du hittar dessa ;-). Ta med dig släpvagnen till jobbet nästa gång. Stort grattis!

PS. Det finns/fanns rätt stora kantareller vid Råckstasjön/Kvarnviken Geraldine. Dom är på G och vi verkar åtminstone vara 2 som letar efter dom ;-). Först till kvarn…..

0

Geraldine, Vällingby

23 sep 2010 kl. 15:37

Finns kvarnen kvar vid Kvarnviken;), Jaha, vi får se vem som kommer dit först, i Grimsta är dom jättesmå.

0

Gina

23 sep 2010 kl. 22:50

Japp, kvarnen är kvar och gamla fabror Mellström hade öppet hus i somras. Jag får hålla utkik efter dig och din vovve. Har själv en liten malteser som är med mig (10 år gammal). Fast han börjar tröttna på all svampplock nu ;-).

0

Gina

23 sep 2010 kl. 23:52

Geraldine: Får rätta mig, själva kvarnen är ju inte kvar i sitt ursprungsskick. Äsch, du förstår vad jag menar ;-). Finns det mycket bortåt Grimsta? Hinner själv aldrig så långt, korgen blir full innan jag kommer till skjutbanan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone