Om någon tror att jag personligen tänker förgifta någon så kan jag lugna er med att jag bara skriver en deckare för min skrivarlinje…ni kan få se uppgiften om ni vill.
Eftersom jag gillar svampar blev jag inspirerad att svampförgifta folk i berättelsen. Har googlat massor, läst på svampguiden samt ringt giftcentralen men det verkar inte som om det finns någon snabbverkande giftsvamp. Det första offret kommer dock dö inom några timmar vilket jag kommer skylla på redan nedsatt njurfunktion… det är ju trots allt en påhittad historia. Resten får dö en mer utdragen död… eller nästan dö av vitflugsvamps förgiftning. Om nu inte någon har ett tips på en annan svamp som är mer brutal…
Några tips finns här; http://www.jaederfeldt.com/klas/FOV1-00019F11/
Mina egna knep behåller jag…
tack för Ricinsvaret…underbart… detta ska jag absolut krydda svampen med… dubbeldöd mooooahhahahh
har nu skrivit fyra sidor och med ricin kan nog trovärdigheten ökas… det tar död på folk snabbt läste jag
en dog av flugsvampavkok i ölen
en av det samma fast i kaffet
den senare får dö en mer utdragen död, men den fösta kan gott dö med hjälp av även ricin
måste säga att giftcentralen inte var så vidare värst hjälpsamma,,,, sympton på svampförgiftning uppkom väldigt sent enligt dem och det tror jag verkligen inte stämmer för då vore kräkning som rekomendation helt meningslös
tack för alla tips, uppskattar det verkligen eftersom jag har aningen skrivtorka och hellre skulle gå ut i skogen med ungarna och plocka svamp…fast ätlig sådan
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.