Det är en sak som man skall ta på stort allvar, det står i alla svampböcker och alla mykologer säger LUKTA på svampen, man lär sig en massa saker av att lukta på svamp och faktiskt på andra saker som man skall stoppa i munnen så det ibland väldigt bra att LUKTA på sakerna. Det är så att om man lär sig en massa intressanta av att LUKTA på saker. Jag har lärt mig att LUKTA mig fram till vad det är för träslag som man stöter på ute i skogen vintertid då de inte går att känna igen på löv osv. En annan sak som de flesta förespråkar är att SMAKA på svamp och det kan man även göra med andra saker oxå exempelvis träd, låter kanske lite knäppt men jag kan oxå skilja på en massa trädslag genom att smaka på dem. Detta gäller i hög utsträckning så klart svamp, LUKTA, SMAKA, spotta och skölj så har du lärt dig något till nästa gång;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.