0 367 visningar

6 svar

Svamptork •●♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●•

Geraldine, Vällingby

27 sep 2010 kl. 09:45

olla in den här bloggen, lite längre ner på sidan, visst verkar den bra.

http://www.anitas.myblogg.se/tag/svamptork/

0

Geraldine, Vällingby

27 sep 2010 kl. 09:46

Kolla ska det förståss vara.

0

Svamptork

Boman

27 sep 2010 kl. 09:48

Tjusigt! Påminner om mina ramar, fast våra är i klenare virke. Ska staplas när vi kommer i huset, snart. Nu får de inte plats riktigt.

0

Geraldine, Vällingby

27 sep 2010 kl. 09:51

Jag tänkte först att det var anithau´s blogg men våran anitha här stavar ju med th

0

Svamptork

"JAS" Helsingborg

27 sep 2010 kl. 10:34

Ser rätt bra ut MEN risken med ett så slutet system är att det blir för varmt i de nedre ramarna och lite bökigt att flytta om, ah jag kanske är lite för negativ!
Min tork har jag gjort av en gammal Ikea hylla och några tunna skivor, här torkar svampen lätt på ett dygn med hjälp av en fläkt och så är det lätt att flytta om så man får en jämn torkning och det blir inte för varm och som ni ser är det luftigt om vädret är ok så ställer jag den ute under dagen och det funkar mycket bra. Jag tycker alltså att en tork skall vara luftig och det skall vara lätt att flytta runt hyllorna.

0

Geraldine, Vällingby

28 sep 2010 kl. 01:02

Den där torken känner jag igen JAS, mycket bra ser den ut att vara. Få se om man hinner snickra ihop ngt innan säsongen tar slut, all ledig tid går ju åt till att plocka svamp och rensa svamp.

0

Skörden

Geraldine, Vällingby

28 sep 2010 kl. 01:09

Och detta vart skörden den dagen,hittade 42 st fina små “gubbar” trodde jag men hälften var larvangripna :(

(Har haft med denna bild tidigare i höst)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone