Boman, jag har en fråga om dina nät som du hade på bild på inlägget “nu måste t o m jag skryta lite”. Funkar det bra att lägga dem så tätt, såg att du skrev att dina hartorkat redan. Jag lade mina jätteglest på tidningspapper framför brasan på landet i lö, de är inte riktigt torra ännu, har bytt papper flera gånger.
Funkade jättefint! Trumpeterna torkade mellan ca 21 igår och 6.30 i morse. En rumsfläkt och en liten värmefläkt på lägsta effekt stod på vid sidan. Visst förbrukar de el, men svampen är torr och fin.La på dem tätt men inte tjockt och rörde om lite innan kudden vid midnatt. I morse var de fint torkade. Luften har fritt att cirkulera eftersom jag la ramarna på platsburkar, i brist på den andra delen(som redan flyttat).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.