Håller med om att man ska vara säker innan man plockar. Själv frågar jag andra svampplockare vad de plockar och på så sätt lärde jag mig om den bleka taggsvampen. Svampplockare är goda människor som gärna delar med sig av sina kunskaper. I år har jag utökat med 2 nya svampsorter.
Grattis till fin skörd!
Gina: Kul att du försöker lära dig lite nya sorter, jag försöker med åtminstone 1 ny varje år. Håller på att kolla in olivaxingen, men har ännu inte fått hjälp “live”. Och laddaren till kameran é helt som bortblåst, så jag kan inte skicka in några nya bilder heller. Sedan har jag en gammal kamera som minneskortet är fullt på och jag har glömt hur man raderar :), det var över 5 år sedan jag använde den. Borde kanske upp till centrum och köpa ett nytt minneskort till den om inte laddaren till nya kameran dyker upp snart. Det är ju nu man kan få så fina bilder.
Geraldine: Visst är det kul att lära sig nytt! Olivvaxingar verkar det vara gott om i år. Hoppas du får ordning på kameran för nu är ljuset alldeles perfekt. Jag har aldrig kameran med mig i skogen (är alldeles för slarvig, tappade bort hundens koppel häromdagen då jag hittade ett nytt ställe med kantareller). Stina: Tror nog också Olga visste vad hon pysslade med och hon ville nog retas lite ;-).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.