Hej,
när jag rensade dagens fynd av trattisar hittade jag en svamp som inte var en trattis, vet inte var det var och har inte tagit någon bild på den, men om det nu varit någon giftsvamp, är det farligt att äta de andra svamparna jag plockade då de låg tillsammans i korgen?
Det kan hända den bäste. Och till och med mig. Senast jag var ute såg jag att jag fått med mig en liten spindling vid trattkantarellskördande. Det är lite surt, för jag har två kontroller, skall ha i alla fall.
1. Titta på allt som skall ner i korgen i skogen.
2. Titta på allt som skall upp ur korgen när jag kommit hem.
Nu slank spindlingen igenom steg 1, och jag kan bara misstänka trattkantarellsutmattning (ni känner fenomenet).
Nu var det inte den toppiga utan en lite spensligare spindling med karmosinröda skivor. Nån kanske vill gissa?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.