0 1362 visningar

34 svar

Trattkantarell säljes 50kr/KG

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 16:33

hejsan , jag undrar om det finns någon som söker trattkantareller.
Vi är 3 st ungdomar som plockat svamp. Vi tänker eventuellt torka dom och sälja! Finns det intresser för torkade eller färska?

0

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 16:34

Priset blir givetvis mer om vi skall torka! För det tar ju som sagt tid!

0

Mickeleh

28 sep 2010 kl. 18:38

Tror att det är fel människor/forum du vänder dig till,försök att sälja till restauranger eller andra uppköpare istället,med tanke på tillgången i år tror jag att 99.9 procent här har bunkrat i år..
Lycka till..Men det var ett bra pris måste jag säga!!!Ps Äldre människor som inte längre klarar av skogen brukar älska trattisar och kan nog betala en liten slant…

0

Minai

28 sep 2010 kl. 18:48

Jag kan mycket väl tänka mig att köpa lite grann. Var bor ni? Eller snarare, var finns svampen och hur tänker ni skicka den?

0

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 19:07

Hejsan Minai. Vi bor i Borlänge. Vi kan tänka oss och skicka svamp. Men då är de nog bäst om vi torkar den först. Känns inte så bra om den skickas färsk och det blir krångel med posten. För den behöver ju hållas kall inom 2 dagar. Jag menar jag vill att du ska få bra svamp och inte svamp som blivit förstörd. Vart bor du själv?
mvh : Kristoffer

0

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 19:09

Tack för tipset Mickeleh. Skall prata med dom andra !

//
MVH:
Kristoffer

0

Maria

28 sep 2010 kl. 19:23

Jag är väldigt intresserad av att köpa. maila mig på maria_strom@hotmail.com

0

Svar till Maria

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 19:46

Nu har jag skickat mail till dig Maria !

MVH
Kristoffer

0

Svar till Maria

Minai

28 sep 2010 kl. 20:27

Absoult Kristoffer! Dålig svamp vill ju ingen ha. Du kan väl maila mig också med priser ink proto för den torkade svampen så kan jag lägga en beställning sedan. Jag bor i Göteborg. mail: minai5@yahoo.com

0

Svar till Minai

Kristoffer

28 sep 2010 kl. 20:58

Har mailat dig nu
Mvh
Kristoffer

0

Nu har vi börjat torka dom!

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 01:22

Nu ligger dom på torkning. Vi fick riktigt mycket svampt idag när vi var ute och plockade! Runt 13KG! Kolla bilden , fina svampar!

//Kristoffer

Trattkantareller i massor!

0

Nu har vi börjat torka dom!

Hasse

30 sep 2010 kl. 16:09

Hej Vad har du tänkt dig för pris för torkade?mvh Hasse

0

Svar till Hasse

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 16:43

Hej hasse. Vi har faktiskt inte kollat upp det där riktigt. Men Vad vill du ge? Jag var på en marknad och där tog dom 4kr grammet. Vi tänkte ta ungjefär 2,50-3kr grammet. Låter det vettigt? :)

0

Kristoffer

Hasse

30 sep 2010 kl. 17:00

Låter bra.Maila mg på kasse_us@yahoo.com så arrangerar vi något.
Mvh Hasse

0

Svar till Hasse

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 18:11

Nu har du ett mail Hasse

MvH
Kristoffer

0

Svar till Hasse

Helena

30 sep 2010 kl. 18:36

Vad glad jag blir när det finns ungdomar som är svampintresserade(
även om det är för att tjäna sig en slant).
Tycker att det mest är äldre människor, eller har jag fel?

0

Svar till Helena

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 19:02

Helena vi gör det för att vi tycker det är kul och vi har plocka åt oss så mycket svamp själva så vi har ett tag. Sedan tänkte vi att vi kunde tjäna en slant också ! Men vi gör det mest för att vi tycker de är kul och för vi vill göra något på våran fritid !

Mvh
Kristoffer

0

Svar till Kristoffer

Gina

30 sep 2010 kl. 19:33

Så jäkla bra! Jag blir också glad för den unga företagsamheten :-).
Stort lycka till!

0

Svar till Gina

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 19:37

Ja det är riktigt skojigt att komma ut i naturen och ha kul :-)

Tack så hemskt mycket !

MvH
//Kristoffer

0

Kristoffer

Hasse

30 sep 2010 kl. 21:21

Hej ,jag fick aldrig ditt mail..du kanske missade att det var kasse(underline)us@yahoo.com
mvh Hasse

0

Svar till Hasse

Kristoffer

30 sep 2010 kl. 22:23

Nu har jag skickat ett till dig igen! Hoppas du fick det nu !

MvH
//Kristoffer

0

Kristoffer

1 okt 2010 kl. 16:50

Nu har vi plocka färska om någon vill ha! 50kr/KG

//Kristoffer

0

Helena i Lund

1 okt 2010 kl. 17:02

Om man vill ha färska och bor längre bort, skickar ni med buss då eller?

0

Mia

1 okt 2010 kl. 17:04

Visst har ni varit noga med att det inte följer med någon toppig giftspindling? Själv tycker jag att det nästan är omöjligt att ta fel, men ibland om man vill plocka stora mängder för ett syfte så kan det hända om man inte är uppmärksam. Och när man torkat härligheten så ser man inte skillnaden…
Hur som helst är det ett bra initiativ av er, många kommer inte ut i skogen och betalar tacksamt för det goda guldet.

0

Svar till Helena i Lund!

Kristoffer

1 okt 2010 kl. 20:05

Hej Helena, Jag vet faktiskt inte om jag vågar skicka. Fast tar du det på ditt ansvar så visst. Är rädd att de ska bli förstört bara. Sen är den säkert inte färsk när den kommer fram om den skall skickas. Men om du vill , så visst gör vi det! Hur mycket är du intresserad av?

//MvH
Kristoffer

0

Svar till mia.

Kristoffer

1 okt 2010 kl. 20:09

Hej mia, nej det har vi verkligen inte gjort. Det är för stor skillnad. Vi har plocka trattisar i flera år och vi skulle absolut inte ta fel. Det behöver du inte vara rädd för .

//Mvh
Kristoffer

0

DAGENS PLOCKNING 15KG Bilder

Kristoffer

2 okt 2010 kl. 03:06

Idag hittade vi så här mycket svamp! 32 Liters back som är full. Det är typ 15 kilo! Nu är även den på torkning. Vill någon ha färska för 50kr kilot så får ni maila dagen innan.

Mail : trattisarna@hotmail.com

Mvh
//Kristoffer

0

BILDERNA HÄR !

Kristoffer

2 okt 2010 kl. 03:07

BILDERNA HÄR UNDER!

svamp trattisar

0

Kristoffer

4 okt 2010 kl. 21:02

Ingen som vill köpa?

//Kristoffer

0

Helena i Lund

Jonnie

4 okt 2010 kl. 22:43

Anar jag inte en liten sarkastisk fråga där Helena i Lund??,

lite grinig på att några unga killar frejdigt har skoj och tjänar lite pengar?? eller är det bara den så välkända svenska avundsjukan som tittar fram??.

Låt nu killarna ha lite kul så här i höst-tider och tjäna sig en liten hacka.

0

Trattkantarell

Grethe F

5 okt 2010 kl. 20:31

det är då myckett bättre än att dom forstör ute på stan

0

Trattkantarell

"JAS" Helsingborg

5 okt 2010 kl. 21:45

Grabbar, ta och skaffa ett bra litermått och så ställer ni er på torget och säljer trattisar för 20:-/lit. så skall ni se att ni kommer att tjäna pengar. Eller sälj till restauranger, hyfsat rensade borde ni få 75:-/kg utan problem. Eller leta upp en grönsaksgrossist i ert område och sälj där ni får utan vidare 50:-/kg

Lycka till:)

0

Grete..

Jonnie

6 okt 2010 kl. 00:10

Just det,,och nu är det väl ett överföd av trattkantareller på många håll för vem som helst att plocka och sälja.

Sådan här ung företagsamhet ser jag gärna mer av.. den står i bjärt kontrast till det man brukar tillstå epitetet “företagsamma ungdomar”, då är det tyvärr oftast fråga om klotter, gängbråk eller annat destruktivt.. lycka till i affärerna Kristoffer..

0

Pelle H

6 okt 2010 kl. 15:24

I London säljer man trattkantareller för 320kr/kg på marknaden.

0

Jonnie

6 okt 2010 kl. 16:18

Svårt med logistiken dit, ännu värre än till Lund troligen :),

å andra sidan,, kunde man bara få med sig en 15 kg som handbagage och ytterligare 30 kg i resväskan skulle man kunna göra sig en hacka,, och kanske kunna ha en dräglig semester i London..får man 300 kr/kilot så....

Det svåraste vore väl att övertyga tullarna om idén.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone