Tack så mycket för hjälpen. Märkligt nog var den allra största väldigt fin i köttet och hade inga “parasiter” dock var den väldigt mjuk. Kul nu vet jag ungefär vad som menas med ljus på foten etc.
Detta året är det verkligen fantastiskt kul att vara ute i skogen och bara titta på alla olika sorter som växer så vackert både här och där…
Jag var med min farmor när jag var liten och hon plockade mycket svamp och en del märker man att man minns. I år har det blivit mycket svart trumpet & trattkantareller. Har även tagit lite blek trattsvamp och testat men jag är inte helt förälskad i smaken.
Återigen tack så mycket för hjälpen. Efter att ha “lurkat” här i snart ett år så har jag äntligen vågat mig på att komma ut ;) Nu kommer det kanske fler frågor också :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.