0 942 visningar

8 svar

svampkorg på ryggen

Jakob

31 aug 2006 kl. 22:18

Känner någon till om det finns en svampkorg man kan ha på ryggen som en tyggsäck? Det hade varit super då man skulle ha båda händerna fria.

0

Irene A

31 aug 2006 kl. 22:22

Och få korgen i nacken varje gång man böjer sig framåt…?

0

Janne

31 aug 2006 kl. 22:25

Och likt en orm böja sig bak på ryggen för att knöla ned svamparna i korgen som hänger bakom en utom synhåll.

0

svampkorg

Jakob

31 aug 2006 kl. 22:29

Om den inte har något lock så skulle man bara kunna kasta ner dem. Förvsso så får man man plocka något rakryggad men det borde fungera tycker jag.

0

svampkorg

Janne

31 aug 2006 kl. 22:31

Visst, nedkastad svamp blir nog väldigt söndersmulad och fin. Svampar är känsliga och bör försiktigt läggas ned i korgen för att inte brytas sönder

0

svampkorg

Med smak för svamp

31 aug 2006 kl. 23:07

En korg på ryggen eller kanske på magen (bakochframvänd ryggsäck) är ju en bra idé för att just kunna koncentrera sig på plockandet. Du kommer säkert på nått som funkar för dig! Dela gärna med dig då.

0

Affe

31 aug 2006 kl. 23:49

Själv brukar jag ställa ner korgen på marken under tiden jag plockar… Då har jag båda händerna fria. :)

0

Fia A

1 sep 2006 kl. 01:14

Hallå där, kommer ni inte ihåg gympalärarens manande ord!? Böj ALDRIG på ryggen, böj på knäna!

0

Tanja V

1 sep 2006 kl. 07:52

Jakob! Förr gjordes korgar som kallades kont, det är en lite djupare, flätad korg med lock och remmar för ryggen. Jag vet många äldre som använder såna för att plocka bär i. Kolla på nån marknad eller loppis, vet inte om de tillverkas fortfarande.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone