Funderar trots allt på att köpa mej en svamptork. OBH Nordica är ju rimlig i pris, men hur mycket får plats? Kan man köpa extra ållor? Brukar ju plocka mycket när det finns, och torkar nästan all svamp, mest skivade soppar, rimspindling, och hattar av rökslöja, alltså ytkrävande svamp.
Evermat är ganska mycket dyrare, är den så mycket bättre?
Här hittar ni info om Stöcklitorken. Nikke i Småland skrev om den i ett inlägg tidigare. http://www.svamping.e-butik.se/
Vår kom efter 3 dagar, har än så länge bara testat den 1 gång andra torkningen på g just nu…
Den rymmer en jäkla massa mer svamp än vår obh nordica (absolut inga fel på den men lite liten)
Känns som att torkningen går mycket snabbare har ändå lagt i en hel del svamp i ollorna medföljer 6 stycken men köpte ändå 2 extra…
Har ställt den på 50 grader känns som en ganska bra temperatur, eller ja hittade ingen info om temp på svamp när jag packade upp den men på locket står det 50 grader så fick bli det
Bara supernöjd hitills, torkar snabbt får plats mycket låter mindre än vår gamla & timer….
Kanonmaskin tycker iaf jag!!!
Nikke/Madde: Låter ju helt lysande. Min postavi damp precis ner i lådan så nu har min också kommit. Det gick alltså fortare än väntat. Jättesnällt av er som lämnade recension. Lagen om alltings jävlighet; började en utbildning idag och hinner inte plocka svamp förrän i helgen :-(. Eller så blir det pannlampa i skogen ikväll.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.