0 387 visningar

9 svar

Upphittad jacka i Ullstämmaskogen, Linköping!

Peter, Linköping

6 okt 2010 kl. 21:30

Den låg nära mitt ställe för rödgul trumpet, så pass långt från stigar att den som tappat den där i de ganska täta snåren knappast varit där av någon annan anledning än att plocka min svamp. ;)

Så finns här en svampplockare som tappat bort sin jacka i Ullstämma nyligen, gör dig hörd och beskriv jackan så kan du få den tillbaka.

Går det så går det. Jag bumpar den här tråden några gånger så att den lever lite längre.

0

Peter, Linköping

7 okt 2010 kl. 00:35

Bump

0

svampstaff

7 okt 2010 kl. 08:17

En jacka som ligger i ett tätt snår har ju kanske inte hamnat där utan anledning, en del som rör sig i skogen är ju inte lallande svampplockare tyvärr.Ett brott kan ligga bakom, så klokast är att markera platsen och lämna in jackan till farbror blå(polis).

0

Peter, Linköping

7 okt 2010 kl. 08:43

Folk tappar allt möjligt i skogen. Det är en billig vindjacka utan något i fickorna. Det är mer sannolikt att den kommer till rätt ägare här än om jag lämnar in den till polisen.

0

svampstaff

7 okt 2010 kl. 08:45

Jaha en vindjacka, då har den väl blåst dit med vinden kanske:)

0

Nestor

9 okt 2010 kl. 17:46

jag önskar att någon skriver min stor kniv som jag tappade i skogen när jag plockade svamp, jag tar alltid med mig den när jag går i ny skog ifall jag går vilse och kan bygga en hydda men den är borta.

0

Peter, Linköping

11 okt 2010 kl. 20:07

Sista chansen, sedan hänger jag upp jackan i snåret där jag hittade den igen.

0

Lill, Skellefteå

11 okt 2010 kl. 20:17

Det är ju inte säkert att människan som tappat jackan har hittat hit till svampguiden. Du kanske kan hänga upp en lapp på närmaste affär.

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2010 kl. 22:11

Tidigt i våras la jag ifrån mig min inte allt för billiga blå vindtygsjacka st.56 på toppen av en skidanläggning på Hallndsås kan den ha flugit norröver tros :)

0

Lena M

12 okt 2010 kl. 07:37

På tal om upphittat såg jag något märkligt för nån vecka sedan.
Skulle kolla tranbär runt en tjärn och inne i skogen låg ett bylte av nästan nytt täcke och filt.Det kändes lite obehagligt, jag vågade inte lyfta på högen då men när jag gick tillbaka så petade jag med foten för visshet om där skulle finnas något.
Tack och lov var det ingenting under men vem och varför låg detta där, det är och förblir en gåta för mig.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone