Om de är ätliga så är det ny info för mig. De vanligaste skinnsvamparna tycker jag beskrivs som oätliga eller utan ngn kommentar alls.
Nu håller jag fortfarande bara på att lära mig nya “vanliga” matsvampar och inte ens tänkt att skinnsvamparna skulle kunna vara ätliga.
För din skull hoppas jag att ngn stjärna kan ge dig klarhet i din fråga så du själv kan bestämma ifall det är värt att testa:)
Javisst kan man äta grisörön, grisfötter , råttlår, ödlor etc. Mycket är ju kulturellt betingat, och man kan ju inte argumentera att det ena är mer riktigt än det andra. Jag tycker dock att smörstekta styvskinn och raggskinn tillhör det bästa. Dock i små portioner där man satsar på knaperstekta skinn.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.