0 1892 visningar

16 svar

Bra svampkorg

Geraldine, Vällingby

10 okt 2010 kl. 09:29

Denna svampkorg inhandlade jag häromdagen, man kan ha den till hylla oxå.

Den verkar så bra med alla facken, ska inviga den idag.

(Lite suddig bild)

0

Madde Småland

10 okt 2010 kl. 09:41

Den ser ut att vara rejäl:) Vad är det för mått, ca tyngd och var har du köpt den? Skulle vara perfekt med en sådan nu när vi plockar mer än bara kantareller och trattisar. Är ett helsike att försöka hålla isär de olika arter vi plockar i skogen…

0

Geraldine, Vällingby

10 okt 2010 kl. 09:50

26 X 48 X 10

Köpt på en liten butik i Sala, vid torget brevid biografen, jag minns inte vad den hette.¨

Svampkorgen är dansk design, från Ludvig & Co

Ludvig Accessories Ludvig Home

0

Geraldine, Vällingby

10 okt 2010 kl. 09:53

0

Geraldine, Vällingby

10 okt 2010 kl. 09:59

Kollade igenom den där sidan, hittade ingen korg, kanske man kan hitta den här:
http://ludvigogco.dk/

0

Geraldine, Vällingby

10 okt 2010 kl. 10:04

Hitta korgen på sid 26 i katalogen som man kan dowvloda där på sidan. Kanske går att beställa, fast det kanske blir dyrt eftersom det är ifrån Danmark. Korgen kostade 240 kr på butiken i Sala.

0

Madde Småland

10 okt 2010 kl. 10:37

Tack:)
Ska kolla ikväll när jag är tillbaka från skogen. Har en fd. kollega som åker över till Danmark ett par gånger i månaden så om det behövs kan han ta med den hem:)

Nu minskar säsongens olika arter så den behövs egentligen inte förrän nästa år men bra att få hem den innan dess:)

0

Kjell :)

10 okt 2010 kl. 12:51

0

Boman

11 okt 2010 kl. 12:33

Min kostade inte speciellt mycket. 135:-Såld genom Markaryds nånting.
Perfekt storlek, för mig som är lång. Rymmer massor.

nya korgen

0

"JAS" Helsingborg

11 okt 2010 kl. 15:34

Jösses, den ser ut som om den var gjord av lera Geraldine :o ? Men den ser fin ut. Är den inte tät, en svampkorg skall väl vara luftig. Nä jag föredrar mina kundkorgar av ful plast, när den är full av kantareller är bara att doppa den i närmsta vattendrag och sköljningen är klar och det blir jättebra och inga andra bakterier en de som naturligt finns runt svampen så det påverkar inte hållbarheten heller. Det är oxå lätt att ha två sådana korgar med sig och när den är av ful röd plast så ställer man den bara på en väl synlig plats så plockar man upp den på återvägen till bilen och hoppas så klart på att man är ensam i skogen;) Något av det bästa är att man kan få dem alldeles gratis i sin matbutik om man ber snällt och det gör man ju.

0

Boman

Helena A

11 okt 2010 kl. 17:04

Eftersom jag vet var du köpte din korg så vet jag att företaget heter Kemå korg o fritid, beläget i Markaryd men finns med på en del marknader.

0

Bo Reyer

11 okt 2010 kl. 19:01

Min bästa svampkorg är cykelkorgen som är försedd med ett bra handtag. Att jag inte kommit på detta tidigare!
Denna har varit helt oumbärlig vid de senaste trattisturerna.
Det fiffiga är att fötterna har en förmåga att sticka ut genom nätet, så om jag varit lite slarvig med att skära bort den nedersta jordiga delen så blåser den sista skiten av på hemvägen.

0

Thomas i södertälje

11 okt 2010 kl. 22:34

det fanns en stor mängd olika korgar på turinge marknad igår. hitta 3st olika som jag ville ha :) men fästmön sa bestämt nej o tyckte jag hade så det räckte :(

0

Boman

Geraldine, Vällingby

12 okt 2010 kl. 00:36

Sådan har jag med, köpt på COOP FORUM för 79 kr.

0

Bo R

Geraldine, Vällingby

12 okt 2010 kl. 00:40

Hej, det var länge sedan jag såg dig skriva här på FORUMET.

Förresten, korgen som är köpt i Sala, en butik vid Lindströms Festvåning och biografen, vet du vad den heter?

0

Boman

Boman

12 okt 2010 kl. 01:52

Hej Geraldine. Antingen är din Blomkålssvamp enorm, eller så är korgen mindre än den jag köpte:-)

0

Boman

Geraldine, Vällingby

12 okt 2010 kl. 11:51

Ha ha, blomkålsvampen är enorm och korgen normalstor. ;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone