Först en fråga, är det någon som har koll på när det börjar bildas nya fruktkroppar? Jag har inte sett en ända ny fruktkropp, inte något litet som börjar växa i det området som jag har rört mig i under det senaste året. Men i de sista bilderna skall jag visa lite vad som har hänt med en av fruktkropparna. De kommande 4 serierna visar en och samma fruktkropp mellan 2009-11-20 till 2010-10-06
Serie 6. 3 bilder på en som kommer att få en egen tråd så småningom. Vad som har skett här är att det har skett ett förfall MEN en del, några “fingrar” har startat en ny tillväxt, det verkar som om det här håller på att bildas en ny individ, vi får se vad som händer:)
OK Jan! Då kan vi enas om att de dör från mitten och utåt, i vissa fall lever de tydligen vidare och verkar ha en tendens till att bilda nya kroppar från de levande yttersta tillväxtdelarna. Detta verkar bara gälla en del individer, en del verkar dö ut helt som dem i serie 5 men där verkar det som om det är flera små individer och det ser ut som om de bildats från spetsarna av en tidigare stor individ som levt här. Jag har sett skador på de yttersta “fingrarna” och jag vet att det diskuterades om det var fåglar eller något annat djur som var där och hackade/gnagde men i vilket fall som helst så har jag sett att det har “läkt” och att fingrarna har blivit hela och fina igen. Vi får fortsätta att hålla koll på dem på var sitt håll.
Skall bli intressant att få ta del av, vad det nu är du har i rockärmen:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.