0 319 visningar

15 svar

den danske svampe

maria,söder

27 okt 2010 kl. 00:15

från den lilla finska riskan, tack för i år…Gissar att många svampvänner läser detta inlägg pga rubriken, alla vill höra vad du har att säga ty de vill irritera sig..Tackar gör jag för all kärlek från er alla, plockar lite till bara för kärleks skull!! Å Du Deijlige dansk må vi ses i skogen över en lille en, geraldine, gina, bo, boman, jag bjuder….

0

Maric // Arlanda

27 okt 2010 kl. 08:12

:-)

0

Helena i Lund

28 okt 2010 kl. 18:37

Hehehe….. Jag hänger på utan att tveka!

0

Gina

29 okt 2010 kl. 20:45

Tack för i år svampvänner! Sista turen blir imorgon i lite nya trakter. Jag är också en liten finsk riska (nåväl finlandssvenska) som tackar för sig. Syns nästa år igen :-).

0

den danske svampe

29 okt 2010 kl. 22:33

kan bara konstatera att i danmark ær sæsongen fortsatt i full gång 7 hg karl johan, små fina, 2 kg kantarell og 6,5 kg tratt kantarell, rensat !

0

Pochahontas

30 okt 2010 kl. 17:37

Oj, Karl-Johan så här års, häftigt. Här tog säsongen slut i slutet på august-början på september (möjligen mitten)

0

"JAS" Helsingborg

30 okt 2010 kl. 17:54

Plockade KJ på Söderåsen för 2 veckor sedan men nu är det nog över:( Men nu börjar ostronmusslingarna växa till i stället:)

0

den danske svampe

30 okt 2010 kl. 23:05

faktiskt var en av karl johan en fyrling som nog inte var många timmar gammal. faktiskt fann jag en fyrling k j 2 meter fra samma plads før ca 1 månad sedan. har aldrig sett en fyrling k j tidigare. har den førsta fotad men inte fått øver den till nætet ænnu.

0

den danske svampe

30 okt 2010 kl. 23:24

och fyrling karl johan var av varianten som væxer i symbiose med tall. det var førøvrigt 7 av 8 k j i fredags og tendensen har varit densamme sedan k j toppade hær i mitten på sept. alltså flest tall karl johan men innan dess den mer vanliga arten av karl johan.

0

den danske svampe

1 nov 2010 kl. 12:41

pochahontas, på vilken breddgrad finns du ?

0

Bo E

1 nov 2010 kl. 12:59

Karl-Johan har jag inte sett på nån månad, men i går var vi ute på svampkurs och en deltagare fann en riktigt fin smörsopp!
De har jag heller inte sett på nån dryg månad här i Örebrotrakten.
Trattkantarellerna växer vidare och även andra arter som kantareller och taggsvamp är på gång igen med det mildare höstvädret efter den hemska “förvinter” vi hade här.
Frostvaxskivlingen har oxå kommit igång här nu.

0

den mellansvenska svampen

Bo E

1 nov 2010 kl. 13:00

öhhh
glömde ändra rubriken

0

Pochahontas

1 nov 2010 kl. 13:35

Jag befinner i Södermanland, vid kusten, ca 3 mil söder om Trosa

0

den danske svampe

1 nov 2010 kl. 15:11

ok pochahontas, så er jeg lidt mer syd på, aalborg. hær expolderade det med karl johan i børjan av september slutet av augusti. 30-40 kg hver 3-4 dag sedan dess några kg hver uge men nu er det nog snart slut æven om det varit en fin “sommar"dag her i dag. de formentligt siste blev brugt i weekenden til en karl johan risotto.

0

Maria o Micke

11 nov 2010 kl. 03:07

Femte november, förmiddagspromenad, Valskog,.. Inte utan korg,..
Fyll mig ropade korgen och det gjorde vi, proppfulla korgar med trattisar och alla är glada..

0

Maria o Micke

11 nov 2010 kl. 03:25

Behåller rubriken då jag gissar att den är populär….
från den lilla finska riskan kommer ett ton av kärlek,..i bokstavsordning, någon nämnd mången glömd,!!
anithau,bo e, boman, den danske, geraldine, gina, helena lund, jas, maric, pochahontas samt alla ni stjärnor som håller oss på plats….Dvs i skogen….tack för nu vi hörs i morgon…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone