0 473 visningar

9 svar

SMF

klas jaederfeldt

2 nov 2010 kl. 21:50

eller Sveriges mykologiska förening om ni så vill.
hur många vet hur den startade?
det var trubaduren och snustillverkaren Bengt Sänd som startade den.
satt och googlade, hittade plötsligt berättelsen hur det gick till, skitkul att läsa eftersom jag gick med först året efter,och därför inte mindes starten

http://www.bengtsandh.se/data/uploads/sveriges_mykologiska_f__rening.pdf

0

den danske svampe

2 nov 2010 kl. 23:52

klas !

mycket intressant læsning, you are the king !!!

0

"JAS" Helsingborg

2 nov 2010 kl. 23:53

Hej Klas! Kul info och inga sura miner här:) Skulle vara kul att få tag på en kopia av bandet där Nils pratar. Men vadå är verkligen mykologer ett surt och känsligt släkte?

0

anithau

3 nov 2010 kl. 06:34

JAS!
Om inte surt, så väldigt känsligt.

0

Irene A

3 nov 2010 kl. 07:41

Jovars, jag har förstått att det fanns en del surmagade akademiker på Gullspångsmötet. Man får inte vara FÖR glad i hatten när man ska fira starten av en mykologisk förening…

Rolig läsning, tack klas för länken!

0

SMF:are

3 nov 2010 kl. 08:01

Jag tycker nog att det fortfarande finns en del både surmagade och humorlösa medlemmar i SMF, om de är akademiker eller ej har jag ingen aning om. De som tvivlar på mina rader rekommenderar jag ett besök på SMF-årsmöte.

0

Tina Nordberg

3 nov 2010 kl. 09:43

Riktigt intressant att läsa. Håller med om att det vore skoj att få höra bandet.Tur att man varken är professor eller mykolog, vill inte vara surkart.
Tack för länken.

0

Frida T

3 nov 2010 kl. 10:03

Tack Klas för länken! Jätte intressant läsning! :)

0

Gula

3 nov 2010 kl. 10:08

Håller med! Det var rolig och intressant läsning! Hade ingen aning om att Bengt Sänd var så inne på svamp! Tack!

0

Mattias Andersson

3 nov 2010 kl. 11:30

Jag vet att SMF har fört över Suberbandet till CD-skiva som ska finnas till försäljning genom föreningen. Det är verkligen en fantastisk dokumentation av en speciell man.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone