0 405 visningar

10 svar

För Er som orkar - - Trollhandskavalkad!!

anithau

3 nov 2010 kl. 14:57

Blev inspirerad av andra inlägg på trollhand.

Begav mig till trollhänderna för att kolla.
De hade vuxit enormt och många nya hade kommit.

Sista serien visar även hur trollen växer direkt på kantörat.
Svårt att idag få bra bilder på just detta.
Det har jag inte sett förut.

Trollen

0

anithau

3 nov 2010 kl. 15:01

Fortsättning följer

0

anithau

3 nov 2010 kl. 15:02

Mera…

0

anithau

3 nov 2010 kl. 15:03

Den sista, där trollen växer direkt på kantöronen

0

Lena M

3 nov 2010 kl. 16:35

Vilka härliga bilder men det är som Jan A skrev i sitt inlägg,jag / vi kan inte ta oss till våra trollhänder förän isen lagt sig vilket jag hoppas dröjer. Men de är specilla dessa svampar.

0

Jan A, Uppsala

3 nov 2010 kl. 19:32

Vi har väl inget val, Anitha.  Om vi inte orkar, så tittar du nog inte på våra!
Din bild 3:1 tycker jag är magisk! Och mätte du 2:1?

0

anithau

3 nov 2010 kl. 19:58

Tack för responsen.

JanA, jag ögonmåttade, den är ca 10-12 cm. Ska ta med mig måttbandet nästa gång. Måste ta om en del bilder samt fota dem som jag valde bort.

0

Tina Nordberg

3 nov 2010 kl. 20:16

Oj, vilka massor, måtte gå mycket troll i dessa marker.

0

anithau

3 nov 2010 kl. 20:41

Du har rätt Tina!
Och jag är ett av dom.

0

Birgitta D

3 nov 2010 kl. 22:04

Nä jag orkar inte för jag är avundsjuk. Är i alla fall glad över att fått se dina trollhänder, bland annat tillsammans med Dieter Endholm.

0

Trollet i Kåddis

3 nov 2010 kl. 23:35

Fina bilder Anitha

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone