Gick i gammal granskog i Perstorp,hittade inga men 2 små kantareller fann jag.Struntade i att leta vidare för skogen var för gammal.Så istället gick jag o Saga min Samojedtik en promenad på 3 timmar i det vackra vädret.Hittade trattisar nära hemmet,en granskog som jag inte har plockat så mycket i.Imorgon tar jag bilen och Dizzy min 5 vägskorsning ut på trattisjakt.Dizzy har jag lärt att söka kantareller.
hoppas “det vita äcklet” syftar på min inställning till snö
nu har det mesta regnat bort här med fläckvis ganska mycket kvar ute i skogarna - gårdagens fynd i svampväg EN vinterskivling!
såg även någon mycket frostskadad halvrutten kantarell och några oaptitligt brunsmaskiga trattskivlingar under stora granars beskydd - men inget plockbart
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.