0 417 visningar

11 svar

Svamp

Katrin Hässleholm

13 nov 2010 kl. 09:50

Nu ska jag ut o se om jag hittar några trattisar.

0

Håkan Bråkan

13 nov 2010 kl. 10:04

Good luck!!!

0

Katrin Hässleholm

13 nov 2010 kl. 17:17

Gick i gammal granskog i Perstorp,hittade inga men 2 små kantareller fann jag.Struntade i att leta vidare för skogen var för gammal.Så istället gick jag o Saga min Samojedtik en promenad på 3 timmar i det vackra vädret.Hittade trattisar nära hemmet,en granskog som jag inte har plockat så mycket i.Imorgon tar jag bilen och Dizzy min 5 vägskorsning ut på trattisjakt.Dizzy har jag lärt att söka kantareller.

0

Bo E

13 nov 2010 kl. 17:19

håll ut ett tag till därnere i de snöbefriade trakterna

mvh

0

Katrin Hässleholm

13 nov 2010 kl. 18:17

Det finns massor av trattisar i skogarna där jag bor,men dom är så små.

0

Håkan Bråkan

13 nov 2010 kl. 18:19

Dum fråga kanske men vad menar du med att de skall hålla ut. Jag hoppas inte att du menar det där vita äcklet. Hehe

0

Katrin Hässleholm

14 nov 2010 kl. 09:38

Menar du min Samojedtik som är det vita äcklet?

0

Håkan Bråkan

14 nov 2010 kl. 09:57

Hej!
Verkligen inte Katrin. Jag syftade på Bo E kommentar.

0

Katrin Hässleholm

14 nov 2010 kl. 10:38

FÖRLÅT

0

K

14 nov 2010 kl. 10:39

E det du som plockade svamp i Göingeskogarna?

0

Katrin Hässleholm

14 nov 2010 kl. 20:20

Plockade 2 1/2 Ica påsar.Var ute i 4 timmar.

0

Bo E

15 nov 2010 kl. 11:35

hoppas “det vita äcklet” syftar på min inställning till snö

nu har det mesta regnat bort här med fläckvis ganska mycket kvar ute i skogarna - gårdagens fynd i svampväg EN vinterskivling!

såg även någon mycket frostskadad halvrutten kantarell och några oaptitligt brunsmaskiga trattskivlingar under stora granars beskydd - men inget plockbart

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone