0 390 visningar

5 svar

Observant

Håkan Bråkan

13 nov 2010 kl. 16:29

Förmodligen kanske för svårt men för ju inte ge upp. Även kan den observante upptäcka en rikigt liten äcklig sak på bild två.
Dessa fanns i Stadsskogen, Uppsala 2007-07-28

Artbestämningshjälp av skivling

0

Bo E

13 nov 2010 kl. 17:22

är det en medelstor kantarell med en spindel på
eller en pyttekantarell med en fästing?

långbent rackare i så fall???

0

Håkan Bråkan

13 nov 2010 kl. 17:33

Att det är en fästing är jag relativt säker på ,har sett den i stark förstorning. Vad gäller svampen är om det är kantarell känner jag mig rätt fisen nu. Får väl skylla på något om att bilderna är gamla och jag inte minns inte mycket av fotgraferingen. Tackar rodnande

0

Bo E

13 nov 2010 kl. 18:02

kanske t o m blek kantarell

vi får se om det blir nån twist för de lärde….

0

Hans v E

14 nov 2010 kl. 11:00

Ruttnande pudrad tratt?

0

Jan A, Uppsala

14 nov 2010 kl. 11:22

Det finns många kvalster - och det finns många svampar i Stadsskogen.
Men den här från juli! är lite mystisk, med tunna, nedlöpande skivor. Du minns givetvis precis var den växte, så det är väl bara att göra återbesök! Hoppas ngn kommer på vad det är - redan före sommaren.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone