Nu när det är lite lugnare och lite färre frågor att svara på passar jag på att lägga upp bilder på några jag saknar namn på. Har inte frågat tidigare då jag inte har mkt info att lägga till bilderna som underlättar vid identifiering.
Först en liten lila skivling som växte i en rabatt. Fotad 22/9
Serie 3
De här hittades i ren granskog. Mina tankar gick till blåmusseron men även om lukten var speciell tyckte jag inte att det påminde om bränt gummi. Men då vi tyder lukter olika kanske detta ändå är blåmusseron? Färgen i verkligheten var mer violett än vad bilderna visar. Fotad 22/10
Nu sista bilderna:) Serie 6
De här gjorde mig riktigt nyfiken men då jag inte fick till bilderna ordentligt har jag inte frågat tidigare. Hade hoppats kunna återvänd för att ta nya kort men det blev aldrig tid över till det.
Dessa växte vid eller på (svårt att helt avgöra) granrötter. Strax intill växte trattkantareller. Tyvärr dåliga bilder på undersidan men kanske går att avgöra ändå?
Blir glad över alla förslag ni kan komma med och ber om ursäkt för den fattiga informationen och de lite sämre bilder som blev.
Tack på förhand och glad första advent på er:)
kan inte mer än hålla med, oerhört imponerande. Flera kunniga men framförallt Irene och Jan är väldigt snabba med svar. Eftersom vi inte kan ge något annat så hoppas jag ni känner den värme som vi tacksamma ger till er genom nätet.
Alla ni på guiden ha ett trevligt slut på första advent. Kram.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.