Korten är tagna 2009-01-11 och jag frågade även då om namnet men fick inget förslag. Kanske ngn kan hjälpa till nu? Har försökt hitta tillbaka till grenen för att ta bättre kort men inte hittat den igen:(
Färgen närmst grenen som jag tror kan vara översidan var svart, sen gick det över till grönt och sedan vitt. Växte på lövgren men vet tyvärr inte vilket trädslag.
Vet att bilderna inte är bra men kanske är det ngn som tycker sig känna igen det? Tacksam för alla förslag så tack på förhand:)
Tack Irene
Ditt förslag ser ut att kunna stämma men efter att ha läst på inser jag att det kan bli riktigt svårt att avgöra helt enbart efter de bilder jag tagit.
Blir lika förvånad varje gång ett fynd ser ut att vara speciellt i utseendet och färgerna men ändå har många förväxlingsarter.
Tack igen:)
Tack Skogsfrun.
Efter att ha kollat och läst runt på nätet insåg jag själv att det gröna troligen inte var svampens egna färg. Vid tillfället då korten togs såg det ut som att det var det men efter koll på nätet blev jag osäker. Ditt svar förstärkte mina egna misstankar så nu slipper jag fundera mer på det iaf, så tack än en gång:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.