Hunden och jag bestämde oss för en långpromenad idag. Ganska snart passerade vi den gallrade beteshage jag beskrivit tidigare i tråden ”Märkligt väder”. Bilden tog jag dock först på hemvägen – av siktskäl – och visar östra delen av hagen. Till vänster finns ett ”V” som visar var en bombmurkellokal finns.
De blodtörstiga hästarna står i en annan hage, bakom ”The Electric Lichen Band”
Första svampbilden visar några av plommontickorna vid första exkursionsstoppet 2009-04-19.
Trollträsket såg tämligen inbjudande ut och jag gjorde ett försök att ta mig ut till de närmaste gråvidebuskarna på första bilden. Vattnet steg dock snart upp till halva stövelhöjden och i dagens väder var det lämpligt att avbryta. Vid nordvästra playan fanns det dock några trollhänder med tecken på både ålder och hackning/gnag.
Stilla porlar ån, när vi efter drygt tre timmar är lyckligt hemma igen!
trots tråkväder, nästan lika grått som i måndags. Kallblåsten gjorde att man kunde tro sig vara på väg till Svinträsket!.;)
(Zon)tickorna på den stående sälgen, idag anfallen av en större hackspett, var om möjligt ännu mindre illuminerade än då. Men några färska bilder kommer ändå, på samma två som då! Sen blir det nog inte mer förrän ljuset åter hittat dit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.