0 339 visningar

5 svar

matsvampar ut i skogen...

T

8 dec 2010 kl. 01:52

Hej alla!
Vad är den tidigaste månaden när man kan åka ut till skogen omkring Stockholm och hitta svampar igen?  Jag undrar om man kan hitta matsvampar i slutet av januari eller februari?

0

Boman

8 dec 2010 kl. 07:23

Borde du kunna.Bara du hittar dem under snön. Jag har ett ställe i Sätraskogen där Vinternagelskivling syns hela vintern. Tyvärr kissar hundar på den trädstammen så dem plockar jag inte.

0

Glad ändå

8 dec 2010 kl. 07:25

Har sett Trattkantarell 1:a januari 2010. Sen om den var bra att äta är något helt annat. Men den tillhör ju gruppen matsvampar.  :)

0

Bo E

8 dec 2010 kl. 12:15

vinternagelskivling kan man med lite tur hitta

mer ovanligt fynd jag gjort i januari var blåmusseron för några år sedan, växande inne på golvet i en lada med delvis raserat tak

men då var det vare sig frost eller snö förstås

denna vinter blir det nog svårare att göra svampfynd

0

T

8 dec 2010 kl. 23:30

Tackar till alla som har skrivit :)  Jag är lite anxious att plocka svamp igen!

0

K

9 dec 2010 kl. 23:19

Flytta från Stockholm!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone