1.
December, snödrev, sandflykt, vinden piskar och tjuter i segelbåtarnas sommarlängtande linor och vajrar, fiskarnas redskapsskjul står kalla och öde. Utanför fiskhuset är det tomt och öde inget skrän från de glupska trutarna hörs, kölden biter hårt i kinderna snön ligger vit på taken, bara svampnörden är vaken
2.
Vinden tjuter i trädtopparna, Oden drar med sina härskaror i skyn. Tur att det inte är skymning och mörkt då hade ryggen krullat sig rysningar. Det som var tänkt att skördas blev aldrig skördat då vinterns klor fångade oss i ett järngrepp alldeles för tidigt, hoppas huset är håller dess inneboende varma nu när snömodden viner runt knuten.
5.
Galen man fryser, längtar efter skydd och värme, dags att återvända till hemmets lugna vrå, sätta på datorn och se om något hänt i svamparnas värld. Men här är det lugnt alldeles för lugnt. Så galen man gör så gott han kan, undrar hur det ser ut där ute hos de andra svampnördarna, några vinterbilder vore kul och skulle värma i både kropp och själ.
i svamparnas värld händer inte mycket just nu
inte i min heller
här är bara snö och kalla blåsväder
men när man ser JAS fina bilder inser man att man oxå är rätt galen - man längtar ut i den iskalla naturen för att se det lilla av skönhet som ändå finns kvar där i frost och snörök
tack för ännu en skånsk resa!
Tackar och bockar, som ni antagligen hör och ser på radio och Tv så är det inte så roligt här nere i syd om man måste passa tider och ut och resa och så. Själv kan jag ta det rätt lugnt börjar inte jobba förren den 26 och då blir det inte mer än fram tills den 7/1 sen är det lugnt igen. Men det är inget roligt egentligen med all snö men nu kan den lika bra ligga kvar till över helgerna sedan får det gärna töa port men det är nog bara en önskedröm. På morgonen igår var det - 10g men som tur ingen blåst här idag - 5 g och det har snöat mer så nu har vi väl en 10-15cm i HBG en bit inåt landet är det ju betydligt mer. Hoppas på en pullkatur med barnen i morgon och då kan det bli en ny liten resa för att lätta upp stämningen här på forumet, kanske någon enstaka svamp oxå annars får jag hitta på någon resa i dåtid:) Ha en trevlig lördagskväll där ute.
Hej JAS med flera.Några vinterbilder blir det inte från mig om man bortser från några inomhusbilder från det stundande julfirandet så har min kamera efter teneriffa resan tagit ide.
Det tog mig ungefär 5 dagar från vi kom hem tills jag bröt ihop igen under vinterns TUNGA ok.
Sista julklappsvängen idag kom knappt ut ur vår gata här i Storvreta. För femtielfte gången så har inte plogbilen inte varit här än. Han brukar i bästa fall dyka upp runt småtimmarna. Detta är bara en orsak till att jag hatar denna äckliga årstid, hoppas snön försvinner tills knut.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.