Hoo Hoo jo visst kan det vara kallt att fota men man kan fixa en mössa till kameran, skall fota min som jag har gjort till min kamera och visa er en dag. Det där med att det är kallt är så klart inte kul om man inte oxå utrustar sig själv med ordentliga kläder. Jag skrev ju tidigare i en tråd att jag inte gillar det vita skiten och kylan men nu när den är här så får man ju försöka gilla läget så att säga. Utrustad med termokläder och ordentligt på fötterna och huvudet, tumvantar och halsduk så är det lite av ett polaräventyr att ge sig ut. Ni som följer vädret i TV eller på radio har kanske en aning om hur vi har det här nere just nu. Jag skall till Hörby i morgon 8 mil som jag räknar med kommer att ta ca 3 tim. Jag tänker så klart försöka fota lite under resans gång oxå men det är inte säkert att det finns möjligheter till det. Ni som bor norr över tycker nog att Skåningarna är benägna att gnälla över lite snö, för allt funkar ju i norr, så tänkte jag oxå innan jag flyttade hit men när snödrevet drar igång med stark vind och ymnigt snöande så är det inget som går att jämföra med framförallt inte när det samtidigt blir sand/jord drev, en liten driva på 50cm på vägen är som ett betonghinder för stridsvagnar det går inte att ta sig igenom. Det är ingen slump att Skåningarna planterade sin berömda pil alléer förr i tiden men det fattade ju inte de smarta grabbarna som byggde/er de nya vägarna varför det planterades träd utmed vägarna och ni som är lite äldre det vill säga i min ålder kommer säkert ihåg “snöstaketen” som fanns i slättlandskapen förr, vart tog de vägen? De funkade ju jättebra, för enkelt och för billigt kanske. Undrar varför det inte planteras energiskogar utmed alla större vägar och järnvägar? Säg 6-8 rader i omlott med poppel eller pil utmed fåra färdvägar lättskördat och vart tog snödrevsproblemet vägen då!?? Men det är som jag och kollegan säger. Vi är alldeles för dumma för att förstå vad de mycket intelligenta varelserna som tar alla beslut grundar sina handlingar på. Nog med gnäll nu, en bira och lita janssons och en hälsning med God Jul så blir allt lite lättare att bära;)
Ännu en gång Tack alla och jag lovar att återkomma med mer resor och bilder framöver, just nu sitter jag och letar bilder för “Myckologiveckans fototävling” :)
Ha dé bra där ute och snart är vi här hoppas jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.