0 297 visningar

8 svar

God fortsättning

Lena M

1 jan 2011 kl. 09:17

på ett nytt år !
Den första svampbilden 2011 men fotad igår, tickor på al efter byvägen, vilka det är vet jag inte :).

tickor på al ?

0

Gula

2 jan 2011 kl. 22:05

Inga svampar här så långt ögat når…. men en god fortsättning önskar jag också er alla!

0

Grethe F

2 jan 2011 kl. 23:28

God Fortsättning önskar jag med

0

Lena M

4 jan 2011 kl. 09:50

Tickor från igår,någon som vet vad ? Den första, kan det vara svedticka, växte på vad jag tror al.
Den andra på asp, tyvärr oskarp bild för de satt så högt upp och snödjupet ni vet, sjönk ner över knäna :)

tickor 3 jan 2011

0

Lilla My

4 jan 2011 kl. 14:09

God fortsättning till er också... och här finns det för en gångs skull oönskad svamp, på fötterna, för jag har jobbat i alldeles för täta arbetsskor under hösten. Bläääääh! Någon som har bra tips emot fotsvamp?

0

Tina Nordberg

4 jan 2011 kl. 16:25

Fotsvamp är inget kul. Verkar som redan förstår varför du drabbats. Då gäller det att bryta trenden till luftiga torra fötter. Det finns salva för just dina problem på Apotekt eller Droghandeln som det heter på flera håll nu.Jag använder Kenakombinsalva, den är egentligen för djur, men bra till mina tår.Vov vov.
Se bara till att det inte går för långt, (se bild).

Riktigt besvärligt med skor :(

0

"JAS" Helsingborg

4 jan 2011 kl. 19:21

Jag har oxå haft problem med svampangrepp på kroppen och salvorna och deverse medikament hade ingen bra verkan, vid ett tillfälle för några år sedan fick jag för mig att prova med solarium och tjoo det funkade:) Så numera när problemet med svamp på kroppen dyker upp så räcker det med 3 rundor á 15 min så är svampen borta i minst 1 till 1,5 år.

0

Lilla My

5 jan 2011 kl. 10:49

Haha, bra bild av problemet, Tina. Nu saknar jag solarium i närheten, men salva finns på apoteket i närheten så det kör jag på :) Man tackar för assistansen!

0

Lena M

6 jan 2011 kl. 18:42

Tack för tips på fotsvamp och d.i.v kroppsliga problem, alltid något, man vat aldrig när det behövs :).

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone