Blåsippan kräver ju ett rätt högt PH-värde och blir det “surt” i marken så försvinner de med säkerhet. Jag tror att det är lite godtyckligt hur de varierar i färgen, det finns helt vita oxå så det hela är nog genetiska defekter. Själv brukar jag hitta allt från riktigt mörkblå till ljust rosa i de flesta större bestånd.
Snygg bild Håkan och kram på dig oxå ;)
Hej vänner. Trodde inte jag skulle få så fina recensioner, jag ärligt rörd.
Du Tina vart bor du eftersom kissarna har börjat leverera. Skåne, Gotland eller västkusten. Här i Uppland får vi nog vänta drygt en månad. Vad gäller blåsippors egenhet att ändra färg är jag nog inne på JAS linje. Om jag hinner i kväll och inte grabben ockuperar datorn så kanske jag lägger in några andra färgvarianter.
Tack än en gång.
När jag ändå är i gasen. Det är en sippa och det tag tills dom visar sig, men what the he…. . Det är min absoluta favoritblomma alla kategorier. Mosippan. När jag ändå öppnar en del av mitt hjärta så kan ni väl också det. Vad har ni för favoritsvampar ?
Mosippan ute i backarna står
Ja Tina jag är faktiskt inte överraskad. Det handlar faktiskt inte bara om kvaliten i kameran utan faktiskt väldigt mycket (ibland mer) bakom också.
Jag vill samtidigt tacka för alla själsligt stimulerade vackra ord för mina bilder. De behövs mer än ni tror. Vi andra blev förblindade av skönheten i bilderna så vi och kanske du Tina att du glömde bilderna på “kissarna” vi vill ha mer….
här är långt till blommor o knoppande löv, men det blåser rejä‘lt o är 5+ så snön börjar så sakteliga krympa
igår såg jag o en kompis en liten spindel som kröp i snön
har aldrig sett nån sån ute i vinterväder
förmodigen hade den vaknat ur vintersömnen och hissat ned sig ur något stort träd där den haft sitt vinterkvarter
Vi hade lite vårkänning ett par dagar men troligtvis kommer vintern tillbaka, tyvärr.
Lite nyfiken är jag på om alla små vinterskivlingar jag såg innan kylan och snön kom skall växa på sig när det blir mildare.
Den scharlaksröda vårskålen som det fanns så mkt. av förra våren ,undras hur det blir i år ?
Pipröksvampen är jag också nyfiken på, skall det bli fler än de 3 ex. som jag såg i fjol?
Ja den som lever får se och vi går sakta men säkert mot våren, snart så !
pipröksvamp, vårskål
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.