0 646 visningar

13 svar

Svamp i Egypten

gunhild i Kåddis

21 jan 2011 kl. 18:40

Hemma efter en vecka i Hurghada och som vanligt spanade jag efter svamp och hittade dessa, visst är det champinjoner?

0

Irene A

21 jan 2011 kl. 18:53

Jag tycker att de är misstänkt lika någonting i släktet Leucoagaricus.
Men är de svartsporiga, är de förstås champinjoner.

0

"JAS" Helsingborg

21 jan 2011 kl. 19:56

Nog liknar det mer än fjällskivling än en champinjon.

0

Birgitta D

21 jan 2011 kl. 22:13

skivorna ser i alla fall ut att vara rosa. Jag ska inte spana efter svamp på Gran Canaria nästa vecka.

0

gunhild i Kåddis

22 jan 2011 kl. 09:56

Birgitta du kan inte låta bli (att spana). Skivorna blev sen svarta.

0

"JAS" Helsingborg

22 jan 2011 kl. 21:33

Håller med Gunhild, en svampnörd kan inte låta bli att spana för då vore man inte svampnörd och Birgitta du är en svampnörd;)

Jaha Gunhild, om skivorna blev svarta så är det väl en champinjon eller hur.

0

Birgitta D

22 jan 2011 kl. 23:01

Jag har i alla fall tillräckligt med svampböcker för att vara nörd.

0

"JAS" Helsingborg

23 jan 2011 kl. 16:35

Jag åxo:)

0

Grethe F

23 jan 2011 kl. 19:53

Det börjar bli farligt när man åker på E4ran och kommar på att man spanar efter nån svamp på åkrena ex. stolt fjällskivling, men vist är det så

0

Kerstin, Lindome

23 jan 2011 kl. 20:03

En dag med solsken och takdropp och vem försöker vrida huvudet ur led för att spana in de icke snötäckta fläckarna i skogen, under bilfärden?

Fullständigt idiotiskt, det har NATURLIGTVIS INTE kommit upp någon intressant svamp på de 3 (tre) dagar som de fäckarna i skogen varit utan snö, men jag tror/hoppas att det sker reflexmässigt.

Nördigt är det i alla fall….

0

Bo E

24 jan 2011 kl. 09:17

jaha
då var det egyptiska champinjoner(?)

jodå - man spanar - och i brist på barmark spanar man efter trollhänder eller vinterskivlingar på bara grenar o stammar….

0

gunhild i Kåddis

24 jan 2011 kl. 17:40

Den 16-18 september invaderas Skåne av svampkonsulenter från hela Sverige (SKR:s riksmöte) då hoppas jag vi ses.

0

BirgittaD

25 jan 2011 kl. 19:20

Välkommen till södra Sverige Gunhild. Jag hoppas träffa en massa trevliga människor på mykologihelgen i mars.

0

"JAS" Helsingborg

25 jan 2011 kl. 20:23

Var håller ni till i september?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone