Den gamla tråden börjar bli i längsta laget.
Så till er som tycker att det inte är någon mening med att klicka så kan jag upplysa er om att “stiftelsen ett klick för skogen” nu har fått ihop pengar så att de kan köpa upp sin tredje gammelskog inom en snar framtid:)
SÅ KLICKA PÅ :))))))
Hummm!? Man skall inte bara klicka kanske utan läsa lite vad det är frågan om och så kan man prenumerera på deras nyhetsbrev. Så här står det under fliken
“Pågående insamling”
Det är flera skogar på gång just nu. En del större en del mindre. Längst i förhandlingarna har vi kommit med en fantastisk skog i Västerbotten. Det är ett mer än 600 ha stort område med ursprungsnatur som är hem för flera hotade arter av både växter och djur. Ägarna är positiva till att låta bevara skogen genom att sälja den till Ett klick för skogen. Så snart kontraktet är påskrivet kommer vi att lägga upp mer info om skogen här på hemsidan.
Så här svarade de mig.
Hej Janne!
Ja, det är riktigt frustrerande att vi inte har fått till något avtal på Skog nr 3 än. Det finns ju en hyfsat ny uppdatering på hemsidan: “Vi väntar fortfarande på ett datum för att skriva kontrakt på den tredje skogen.” Och det är så läget är. Det är, så vitt jag vet, inget problem med förhandlingarna, utan det är bara det där mötet som verkar svårt att få till.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.