0 426 visningar

5 svar

Kan ngn djurskrift??

Madde Småland

14 feb 2011 kl. 15:59

Medan jag går igenom dagens fynd kanske ni kan ge mig lite förslag på vad denna eventuella gnagare har skrivit i snön? Enligt spåren i snön är det en sork, större skogsmus eller liknande som sprungit fram och tillbaka i snön för att skriva dessa “ord”.
Lovar att det inte är jag eller ngn annan som skrivit det utan det kommer från ngt djur…

0

Tina N

14 feb 2011 kl. 16:49

Ser ut som en typisk hälsning på alla hjärtans dag.;)

0

Lilla My

14 feb 2011 kl. 16:56

Håller med Tina :)

0

Madde Småland

14 feb 2011 kl. 17:01

Ahhh…. Så långt tänkte jag aldrig men självklart måste det vara en alla hjärtans dag hälsning:) Tack för lösningen på det mysteriet

0

Jan A, Uppsala

14 feb 2011 kl. 17:30

En annan, lika trolig “förklaring” är att en näbbmus jagat snösländor!  ..;)

0

Madde Småland

14 feb 2011 kl. 17:52

Tack Jan:) Fick man lära sig ngt nytt igen;) Aldrig hört talas om snösländor förut så det var roligt att läsa om dessa vinterinsekter:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone